Po doniesieniach o dużych zasadach w pracy sieci społecznościowej X, która przybyła w poniedziałek, 10 marca, od użytkowników z różnych krajów, jego właściciel Ilon Musk powiedział, że przyczyną incydentu była duża cyberataka.
„Duże cyberatak został popełniony (i nadal trwa) przeciwko X”, napisał na swoim koncie na platformie X. „Albo jest to wynikiem skoordynowanych działań dużej grupy hakerów, albo jakiś kraj jest w to zaangażowany. Dowiadujemy się – powiedział przedsiębiorca, który obecnie kieruje działem, aby zwiększyć wydajność administracji USA (DOGE).
W poniedziałek strona internetowa Downdetector, która monitoruje awarie i rozłączenie popularnych zasobów internetowych, odnotowała liczne skargi użytkowników z różnych krajów na temat nieprawidłowych działań X. Pierwsza fala problemów rozpoczęła się o około 12:30 w czasie Moskwy, po czym intensywność niepowodzeń spadła. Druga fala problemów została zarejestrowana około 16:30 Moskwy.
Większość skarg pochodziła z Japonii i USA – odpowiednio około 45 tysięcy i 40 tysięcy, a także z Wielkiej Brytanii (około 10 tysięcy), Niemiec (około 6 tysięcy), Kanady, Francji i Brazylii (około 4 tysięcy). Pojawiły się również doniesienia o awarii z innych krajów. Zasadniczo użytkownicy narzekali na problemy w pracy aplikacji mobilnej X, wersji sieci społecznościowej i połączeniu z serwerem.