Elon Musk 1 marca opowie, jak obniżyć koszt pojazdów elektrycznych Tesli o połowę

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, publikuje plany strategiczne firmy w różnych odstępach czasu, które określają kluczowe cele rozwoju biznesu na kilka następnych lat. Opublikował dwa poprzednie plany w 2006 i 2016 roku, a 1 marca tego roku udostępni trzeci, który obejmie stworzenie platformy dla pojazdów elektrycznych z ceną kosztową obniżoną o połowę w stosunku do obecnego poziomu.

Z postu na stronie Elona Muska na Twitterze można wywnioskować, że Tesla zaplanowała na 1 marca wydarzenie dla inwestorów, które odbędzie się w Teksasie, gdzie firma ma nie tylko fabrykę pojazdów elektrycznych, ale także nową siedzibę. Jako tło dla towarzyszącego zdjęcia autorzy publikacji wybrali zaimprowizowaną ścianę części karoserii pojazdów elektrycznych tej marki, wyraźnie sugerując nadchodzącą opowieść o skali ich premiery. Przypomnijmy, że Tesla zamierza co roku zwiększać wielkość produkcji samochodów półtora raza, zgodnie z wynikami obecnego, aby wyprodukować co najmniej 1,8 miliona pojazdów elektrycznych, a do końca dekady doprowadzić do nakład do 20 milionów egzemplarzy.

Zakłada się, że na marcowej imprezie kierownictwo Tesli będzie mówić nie tylko o wykorzystaniu nowych podejść technologicznych w montażu pojazdów elektrycznych i produkcji poszczególnych komponentów, ale także o platformie trzeciej generacji, która w przyszłości pozwoli masowa produkcja pojazdów elektrycznych o wartości 25 000 USD i więcej. Trudna rzeczywistość oczywiście koryguje ekonomię takich planów, ponieważ Tesla Model 3 miała pierwotnie kosztować 35 000 USD, a teraz jest oferowana w cenie co najmniej 43 490 USD. własnych kosztów, Tesla ma nadzieję, że zgodnie z nowym planem strategicznym obniży koszty produkcji pojazdów elektrycznych o połowę w stosunku do obecnego poziomu.

Po drodze Elon Musk wybiera się na wydarzenie dla inwestorów, aby porozmawiać o programie przeniesienia światowego systemu energetycznego na korzystanie wyłącznie z odnawialnych źródeł energii. Inne niezrealizowane punkty wcześniejszych planów strategicznych to przejście pojazdów elektrycznych Tesli na pełnego autopilota oraz rozszerzenie gamy modeli na wszystkie główne segmenty rynku.

Źródła:

Elektr agencji Reutera

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz