W ostatnich miesiącach, a nawet latach, najważniejsze premiery gier rzadko zadowalały użytkowników wysokiej jakości wersjami na komputery PC, ale zdaniem eksperta Digital Foundry, Alexa Battaglii, Dragon Age: The Veilguard od BioWare może miło zaskoczyć.
Według Battaglii, pomimo podobnego silnika Frostbite, Dragon Age: The Veilguard na PC jest pozbawiony problemów technicznych (w szczególności zacinania się podczas ruchu), które nękały remake Dead Space.
Veilguard ma także stabilne czasy dostarczania klatek i brak zacięć spowodowanych ładowaniem nowych obiektów i efektów – shadery są prekompilowane przed rozpoczęciem gry (około 10 minut na AMD Ryzen 5 3600).
Battaglia pochwalił ustawienia graficzne Dragon Age: The Veilguard: ich przejrzystość, zawartość informacyjną i szerokie możliwości, w tym regulowane dynamiczne skalowanie rozdzielczości w celu utrzymania liczby klatek na sekundę.
Digital Foundry było także pod wrażeniem grafiki Dragon Age: The Veilguard na PC. Maksymalne ustawienia ray tracingu (niedostępne na konsolach) dają znacznie lepsze obrazy niż na PS5.
Z testów Battaglii wynika, że nawet stary procesor, taki jak Ryzen 5 3600, jest w stanie zapewnić stale ponad 60 klatek na sekundę w Dragon Age: The Veilguard na PC (chyba że intro jest zbyt ciężkie).
Pod koniec 21-minutowego filmu ekspert wyraził chęć zobaczenia większej liczby gier takich jak Dragon Age: The Veilguard dopracowanych w momencie premiery. Fantasy RPG ukaże się jutro, 31 października, na PC (Steam, EGS), PS5, Xbox Series X i S.