Kosmiczna gra RPG Starfield od Bethesda Game Studios dzień wcześniej, czyli 1 maja, otrzymała wersję beta patcha 1.11.33. Oprócz poszukiwanych usprawnień rozgrywki, jak się okazało, aktualizacja przyniosła także zwiększoną wydajność.
Przypomnijmy, że wbrew zapewnieniom Todda Howarda, pecetowa wersja Starfield ukazała się jesienią ubiegłego roku ze mierną optymalizacją. Kolejne patche zmieniły jednak sytuację na lepsze.
Dziennik zmian wersji 1.11.33, dostępny na Steamie, wspomina o „ogólnej poprawie stabilności i wydajności” Starfield, ale Bethesda nie podkreśliła tego w prezentacji aktualizacji.
Blogger MxBenchmarkPC potwierdził w nowym filmie na swoim kanale YouTube, że wersja beta 1.11.33 rzeczywiście odnotowuje wzrost średniej liczby klatek na sekundę, ale tylko w niektórych scenariuszach.
MxBenchmarkPC testował Starfield na komputerze PC z procesorem Intel Core i7-10700F i kartą graficzną Nvidia GeForce RTX 4080 w dwóch rozdzielczościach: 1440p (wydajność zależy głównie od procesora) i 4K (od GPU).
Wraz z aktualizacją 1.11.33 gra zaczęła działać „zauważalnie lepiej” w porównaniu z wersją 1.10.30 w scenariuszach, w których wydajność jest ograniczona przez procesor. W rozdzielczości 4K nie było znaczącej różnicy między wersjami.
Wersja beta 1.11.33 dostępna jest wyłącznie na platformie Steam, a na pozostałych platformach ukaże się 15 maja. Aktualizacja wprowadza także wiele oczekiwanych funkcji, w tym mapy miast i tryb wydajności na Xbox Series X.