Drugi samochód elektryczny Xiaomi zostanie wypuszczony rok po pierwszym i będzie się od niego zauważalnie różnił

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Wyraźnie widać wysiłki Xiaomi mające na celu wywalczenie sobie miejsca na wysoce konkurencyjnym chińskim rynku pojazdów elektrycznych. Firma aktywnie zwiększa wolumen produkcji debiutanckiego modelu SU7 i zamierza rozpocząć sprzedaż jego najszybszej i najmocniejszej wersji SU7 Ultra. Według poinformowanych źródeł pierwszy elektryczny crossover Xiaomi mógłby zostać zaprezentowany już w lutym lub marcu 2025 roku.

Chińska publikacja Caijing, cytowana przez CnEVPost, podała wczoraj, powołując się na źródła zaznajomione z planami Xiaomi, że drugi model elektrycznego samochodu tej marki może trafić na rynek już w lutym lub marcu, czyli przed końcem pierwszego kwartału tego roku. Tak naprawdę produkcyjna wersja samochodu sportowego SU7 Ultra zadebiutuje również w marcu 2025 roku, co wiadomo już z oficjalnych wypowiedzi zarządu firmy, więc oba wydarzenia mogą zbiegać się w czasie. Pierworodny model marki SU7 trafił do sprzedaży 28 marca 2024 roku, więc rocznicę jego obecności na rynku można było uczcić nowymi zapowiedziami w tym obszarze.

Jak wiadomo, do końca tego roku Xiaomi będzie teraz próbowało wyprodukować 130 000 pojazdów elektrycznych SU7, a niedawno przekazano właścicielowi 100-tysięczny egzemplarz tego modelu. Na razie firma zmuszona jest produkować wszystkie swoje pojazdy elektryczne w jednym zakładzie w Pekinie, którego moce projektowe są zaprojektowane na roczną produkcję 150 000 samochodów. Od czerwca pracuje na dwie zmiany, a na przełomie listopada i grudnia przygotowuje się do montażu 28 000 pojazdów elektrycznych. Do czerwca przyszłego roku powinna być gotowa druga fabryka Xiaomi do montażu pojazdów elektrycznych, a produkcja rozpocznie się nie wcześniej niż w sierpniu.

Drugim modelem marki będzie elektryczny crossover o symbolu MX11, który połączy praktyczność z elegancją designu i wysoką dynamiką. Część jednostek nowego produktu zostanie zunifikowana z SU7, co jest dość przewidywalne. Crossover Xiaomi powinien stać się bezpośrednim konkurentem Tesli Model Y. Dolny poziom cenowy za to powinien kształtować się na poziomie nieco powyżej 34 000 dolarów.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz