Dragon's Dogma 2 zaskoczył dziennikarzy wydajnością po pierwszym patchu – gra zaczęła działać „znacznie lepiej” na PC

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Wydana w zeszłym tygodniu pierwsza łatka do gry RPG akcji Dragon’s Dogma 2 zaskoczyła liczbą zmian, ale jak się okazało obejmowała także poprawę wydajności – jeden z głównych problemów technicznych gry.

Przypomnijmy, że w momencie premiery Dragon’s Dogma 2 cierpiała na spadki liczby klatek na sekundę (w związku ze zwiększonym obciążeniem centralnego procesora) oraz liczne zacięcia rozgrywki w miejscach, gdzie było tłoczno NPC-ów.

Według DSOGaming, wraz z łatką wydaną 29 marca, pecetowa wersja Dragon’s Dogma 2 zaczęła działać „znacznie lepiej”: w „najcięższym” pod względem wydajności mieście, czyli Vernworth, zacinanie się jest znacznie mniejsze.

Problem nie zniknął całkowicie, jednak „regularne poważne zacinanie się” należy już do przeszłości, wydajność w małych miasteczkach wzrosła jeszcze bardziej, a poza osadami spowolnienia związane z procesorem nie pojawiają się w ogóle.

W załączonym powyżej trzyminutowym filmie redaktor naczelny DSOGaming, John Papadopoulos, pokazał, jak Dragon’s Dogma 2 działa po łatce na komputerze PC z procesorem AMD Ryzen 9 7950X3D, 32 GB RAM i kartą Nvidia GeForce RTX 4090.

Na filmie Papadopoulos pokazuje także efekt działania moda, który dodaje do gry generację klatek DLSS 3 – w rozdzielczości 1440p przy najwyższych ustawieniach graficznych z ray tracingiem dziennikarzowi udało się osiągnąć ponad 100 klatek/s.

Dragon’s Dogma 2 ukazało się 22 marca na PC (Steam), PS5, Xbox Series X i S. Na Steamie gra zebrała 71 tys. „mieszanych” (57%) recenzji. Capcom planuje poprawić wydajność w przyszłych aktualizacjach.

Źródła:

DSOGaming Youtube Komentarz ( ) Wieczorne 3DNews W każdy dzień powszedni wysyłamy podsumowanie wiadomości bez żadnych bzdur i reklam. Dwie minuty na przeczytanie – i jesteś świadomy głównych wydarzeń. Powiązane materiały Pierwszy patch do Dragon’s Dogma 2 okazał się większy, niż oczekiwali gracze – zawierał wszystkie obiecane usprawnienia Capcom potwierdził plany dotyczące nadchodzących aktualizacji Dragon’s Dogma 2 – ulepszenia DLSS, możliwość rozpoczęcia od nowa i ograniczenia liczby klatek na sekundę na konsolach Capcom przeprasza graczy Dragon’s Dogma 2 i odpowiada na krytykę mikrotransakcji „Gorączka złota się skończyła”: dla niezależnych twórców nieopłacalne stało się udostępnianie swoich gier wyłącznie w Epic Games Store i Game Pass CD Projekt ujawnił, jak postępują prace nad Wiedźminem 4 i pochwalił się sukcesem Cyberpunka 2077 Dziennikarze sprawdzili działanie protokołu Callisto po usunięciu Denuvo – gra zaczęła działać lepiej

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz