Zgodnie z obietnicami, po krótkim opóźnieniu, trzecia duża łatka do gry RPG fantasy Baldur’s Gate 3 od deweloperów z belgijskiego Larian Studios wreszcie doczekała się premiery.
Twórcy Baldur’s Gate 3 nie oszukali, mówiąc, że aktualizacja będzie „pokaźna”: pełna lista zmian (dostępna na stronie gry) zawiera ponad półtora tysiąca pozycji.
Dwiema głównymi nowościami w trzeciej łatce była obsługa systemu macOS (przy wysokich ustawieniach zalecany jest procesor M1 Pro i FSR) oraz magiczne lustro w obozie, które pozwala zmieniać swój wygląd (ale nie rasę czy budowę ciała).
Łatka zawiera także usprawnienia wydajności w Dolnym Mieście (m.in. w gęstym tłumie) oraz liczne optymalizacje (również dla wersji na PS5). Twórcy obiecują, że na tym nie poprzestaną.
Autorzy poprawili między innymi szereg błędów we wszystkich najważniejszych aspektach gry oraz poprawili balans. Inne istotne zmiany:
zmuszenie jej do przyznania się do czczenia Shar będzie wymagało większej zgody ze strony Cienistego Serca; przerobiono interakcję pomiędzy Nere i Mintarą; opcja zwiększenia poziomu nie będzie musiała być wybierana dla każdej postaci z osobna – sama gra będzie przechodzić od jednego bohatera do drugiego; czytanie szyldów sklepowych nie jest już przestępstwem; przywołane zombie i szkielety nie będą mogły zniknąć wraz ze zdobytym łupem; w ustawieniach sieci dostępna jest teraz opcja automatycznego odsłuchiwania dialogu rozpoczętego przez partnera w trybie współpracy; dodano brakujące piski dla chomika Boo.
Larian zapewnił, że w dalszym ciągu pracuje nad przyszłymi aktualizacjami (w grze nie zaimplementowano jeszcze obsługi FSR 2), obiecanym rozszerzeniem epilogów i przetwarzaniem opinii użytkowników.
Baldur’s Gate 3 jest już dostępny na PC (Steam, GOG) i PS5, a na Xbox Series X i S pojawi się już pod koniec listopada (bez lokalnego trybu kooperacji w przypadku Xbox Series S). W przyszłości studio chce obniżyć minimalne wymagania sprzętowe gry.