Zarządzanie platformą Discord, która zyskała popularność w społeczności miłośników gier, w ostatnich tygodniach spotkało się z bankierami inwestycyjnymi i omówiło przygotowania do głównego publicznego umieszczenia akcji (IPO), przedstawionych w tym roku, informuje New York Times w odniesieniu do dwóch świadomych źródeł.
Wydanie dobrze znanej firmy technologicznej na giełdzie może zachęcić małych graczy, którzy również rozważają ten krok. Niepewność panuje w amerykańskiej gospodarce, na rynku obserwuje się zmienność, a prywatne firmy otrzymują wysokie oceny – czynniki te razem doprowadziły do powolnego rozpoczęcia IPO w tym roku. Ostatni raz prywatni inwestorzy ocenili niezgodę w 2021 r., A następnie nazywali kwotę 15 miliardów dolarów.
„Rozumiemy, że duże zainteresowanie objawia się planami przyszłości, ale nie komentujemy plotek ani spekulacji. Nadal ważne jest, aby zapewnić naszym użytkownikom najlepsze możliwe usługi i zbudować silny, stabilny biznes ” – powiedział Discord. Firma została założona przez Jasona Citrona i Stanislava Vishnevsky (Stanislav Vishnevskiy), którzy początkowo planowali otworzyć studio rozwoju gier. Pomysł stworzenia niezgody odwiedził je po wydaniu pierwszej gry, kiedy zdali sobie sprawę, że mają trudności ze środkami komunikacji online. Pierwsza wersja Discord for Desktop Computers and Smartfones została wydana w maju 2015 r. Społeczność gry zaakceptowała platformę, która pozwala komunikować się bezpłatnie w aplikacji z wiadomościami tekstowymi, komunikacją głosową i wideo. We wczesnych dniach pandemii niezgoda przetrwała boom. W 2021 r. Platforma negocjowała wchłanianie z Microsoft – rzekomo było to kwota 10 miliardów dolarów, ale umowa nie miała miejsca.
Każdego miesiąca Discord wykorzystuje 200 milionów ludzi, z których 93 % to gracze. Firma zarabia zgodnie z modelem freemium: główne funkcje są dostępne za darmo i dla ulepszonej musisz dokonać subskrypcji- w przypadku dodatkowych emotikonów, lepszej komunikacji audio i wideo. Nie ma tradycyjnej reklamy w Discord. W ostatnich latach platforma starała się stać się bardziej atrakcyjna: pojawiły się oficjalne rozmowy o celebrytach. W 2023 r. Discord uruchomił również sklep internetowy, w którym możesz ulepszyć profil i dodać indywidualną grafikę do cyfrowego awatara.