Dataminer: Half-Life 3 istnieje i będzie miał „inteligentnych” NPC, którzy będą mogli z tobą rozmawiać

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Śledząc blogera Tylera McVickera, eksplorator danych Maxim Poletaev (aka Gabe Follower) podzielił się swoimi odkryciami dotyczącymi tajnej gry Valve o kryptonimie hlx – potencjalnej gry Half-Life 3.

W opublikowanym niedawno 19-minutowym filmie Poletaev powiedział, że na przestrzeni ostatnich trzech lat udało mu się dowiedzieć o hlx z wykopalisk w kodzie innych gier Valve na silniku Source 2, a także z rozmów z zaufanymi informatorami wewnątrz studia .

Według Gabe’a Followera w przeszłości rozwój Half-Life 3 był wielokrotnie ograniczany przez niedoskonałości Source 2, ale w tej chwili silnik jest gotowy na wypuszczenie strzelanek pierwszoosobowych (Counter-Strike 2) i trzecioosobowych strzelcy (Deadlock).

Co Gabe Follower znalazł na temat hlx w kodzie Source 2:

wzmianki o stworzeniach ze świata Zen – houndeye, goryl, meduza, krab, „blobulator” (stworzenie powstało dla Half-Life 2, ale zostało przerobione na mechanikę żelową dla Portal 2);możliwość doczepienia do czegoś ochronnego kombinezonu HEV, który postać będzie miała na sobie (zapewne stacji uzupełniania zdrowia);wspomniana przez McVickera szczegółowa symulacja sterowanych pojazdów – będzie można zarówno zasiąść za kierownicą, jak i zająć miejsce pasażera;„ogromny system” nastroju (wpływa na zachowanie i animację postaci niezależnych) – Poletaev uważa, że ​​Valve przygotowuje „inteligentnych” NPC, którzy będą mogli rozmawiać bezpośrednio z graczem;wiele nawiązań do systemów związanych z grawitacją, w tym zachowania NPC-ów w warunkach zmieniającej się grawitacji – temu elementowi zapewne w nowej grze zostanie poświęcona większa uwaga;wzmianka o dynamicznym cyklu dnia i nocy oraz zmianach pogody w czasie rzeczywistym (deszcz, śnieg);oznaki, że Valve wkłada sporo wysiłku w tworzenie „ogromnych i realistycznych środowisk, być może z nutą otwartego świata”;wzmianki o nowych technologiach, m.in. Speech Graphics (synchronizacja animacji z mową), meshletach (analogicznie do nanitów z Unreal Engine 5) czy nowym systemie włosów.

„Biorąc pod uwagę wszystkie ustalenia, widać dążenie Valve do stworzenia bardziej rozwiniętego i otwartego świata z inteligentnymi postaciami niezależnymi, ulepszoną grafiką, fajnymi pojazdami i nową mechaniką grawitacji” – podsumował Poletaev.

Gabe Follower znalazł także ślady systemu raportowania hlx w kodzie Souce 2. Jego zdaniem może to wskazywać, że gra jest blisko wewnętrznych testów, ale nie zapowiedzi – w przypadku CS2 te dwa wydarzenia dzieliły trzy lata.

Według Poletaeva hlx jest kontynuacją Half-Life: Alyx nie dla VR, która zajmuje miejsce Half-Life 3 w chronologii uniwersum Data Miner zauważa, że ​​wewnętrzne testy są najniebezpieczniejszym etapem dla gier Valve ( większość projektów jest na tym etapie anulowana).

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz