Wielka Brytania zmieni prawo autora, aby przyciągnąć więcej i firmy do kraju. Zaktualizowane prawo pozwoli ci uczyć modeli AI w treści z Internetu bez zgody właścicieli praw autorskich i płatności, jeśli twórcy nie „odmawiają” z góry. W proteście grupa 1000 muzyków wydała album „Cicha” „Is This What We Want?” („Czy chcemy tego?”) Zawierające tylko płyty pustych studiów i sal koncertowych.
Album „Is This What We Want?”, Który nie nazywa się „The Scream of the Soul”, zawiera utwory Kate Bush, Imogen Heap, a także współczesne Classic Max Richter Composers i Thomas Huguitt Jones (Thomas Hewitt Jones). Ich coutorami byli Annie Lennox, Damon Albarn, Billy Ocean, The Clash, Pet Shop Boys, Mystery Jets, Yusuf (Yusuf), Cat Stephens Stevens), Reese Ahmed, Tori Amos (Tori Amos), Hans Zimmer oraz inni kompozytorzy i wykonawcy.
Ale to nie jest wspólny występ artystów, podobnie jak kompozycja znana na świecie „We Are the World”. Nowy album wcale nie zawiera muzyki jako taki. Zamiast tego artyści zebrali rekordy pustych studiów i sal koncertowych – symboliczne przedstawienie planowanych zmian w prawie autora. Nazwiska 12 utworów zawartych w albumie z propozycją „Rząd brytyjski nie powinien zalegalizować kradzieży muzyki w celu uzyskania korzyści przez firmy zajmujące się sztuczną inteligencją” („Rząd brytyjski nie może zalegalizować kradzieży muzyki na korzyść AI AI Firmy ”).
„Możesz usłyszeć noszone moje koty”, Hughitt Jones opisał swój wkład w album. „Mam dwa koty w studio, które uniemożliwiają mi pracę przez cały dzień”.
Organizator projektu Ed Newton-Rex prowadzi kampanię na dużą skalę przeciwko szkoleniom AI bez licencji. Petycja opublikowana przez niego została podpisana przez ponad 47 000 pisarzy, artystów, aktorów i innych przedstawicieli kręgów kreatywnych, a prawie 10 000 z nich dołączyło do protestów w ciągu ostatnich pięciu tygodni, po tym, jak rząd brytyjski ogłosił dużą skalę w AI AI I strategia praw autorskich.
Wydanie albumu odbędzie się tuż przed planowanymi zmianami prawa autorskiego w Wielkiej Brytanii, zgodnie z którym artyści, którzy nie chcą, aby ich praca była wykorzystywana do nauczania sztucznej inteligencji, będą musieli z góry „porzucić” taką perspektywę. To faktycznie tworzy przegraną sytuację dla muzyków, ponieważ nie ma metody z góry ani jasnego sposobu śledzenia, który materiał został użyty do nauczania sztucznej inteligencji. „Wiemy, że programy odmowy po prostu nie są akceptowane”, mówi Newton-River.
„Przez dziesięciolecia powiedziano nam, że powinniśmy dzielić się naszą pracą w sieci, ponieważ jest to dobre do dystrybucji. Ale teraz firmy zaangażowane w sztuczną inteligencję i, niesamowicie, rządy rozwijają się i mówią: „Cóż, umieszczasz go w sieci za darmo …”-mówi Newton-River. „Więc teraz artyści przestają tworzyć i dzielić się swoją pracą”. Według artystów jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji jest uwolnienie swoich dzieł na innych rynkach, na których będą lepiej chronione, na przykład w Szwajcarii.
Album „Czy tego chcemy?” – Tylko jedna z form protestów przeciwko obecnej sytuacji z prawem autorskim w nauczaniu AI. Organizatorzy powiedzieli, że album zostanie dziś szeroko umieszczony na platformach muzycznych, a wszelkie darowizny lub dochody z jego wdrożenia zostaną wysłane do organizacji charytatywnej Help Musicians.