Zgodnie z obietnicami, 21 września ukazała się zakrojona na szeroką skalę łatka 2.0 do gry RPG akcji Cyberpunk 2077 od CD Projekt RED. Pełna lista zmian okazała się tak obszerna, że nie zmieściła się nawet w publikacji na stronie gry.
Aktualizacja 2.0 jest już dostępna na PC, PS5, Xbox Series X i S. Na konsolach Microsoft trzeba będzie zwolnić 52 GB, na PS5 – 38 GB, a na PC – 33 GB. Łatka nie została wydana na PS4 i Xbox One, ponieważ rozwój tych wersji został zatrzymany po wydaniu 1.6.
Wersja 2.0 wprowadza istotne zmiany w głównych systemach gry, ulepszenia i poprawki błędów. Stare zapisy będą działać, ale dla pełnego doświadczenia CD Projekt RED zaleca rozpoczęcie nowej rozgrywki.
Przed instalacją wersji 2.0 zaleca się usunięcie modów stworzonych przed wydaniem łatki
W szczególności autorzy poprawili i urozmaicili zachowanie policji, dodali bitwy drogowe i nowe animacje, poprawili sztuczną inteligencję wrogów, rozszerzyli możliwości netrunnera i przerobili drzewka umiejętności.
Inne istotne zmiany i innowacje:
Leki i granaty mają teraz ograniczoną liczbę dawek i ładunków, które stopniowo odnawiają się po użyciu; poza walką wytrzymałość nie jest zużywana na przyspieszanie, ślizganie się lub skakanie; Poprawiono balans bitew z głównymi bossami, dodano system penetracji pancerza dla bossów; stare gałęzie rozwoju umiejętności zostały połączone w pięć nowych: „Killer”, „Netrunner”, „Shinobi”, „Solo” i „Inżynier”; implanty stały się głównym źródłem zbroi, a odzież w większości nie wpływa na wydajność i nie posiada miejsc na modyfikacje; implanty można ulepszyć w zrywakach; dodano nowe chipy i rodzaje implantów; stało się możliwe odtworzenie animacji pierwszego użycia broni w dowolnym momencie (na komputerze PC należy przytrzymać B lub dwukrotnie kliknąć Alt); dodano granaty dymne i nowe ruchy wykańczające walkę wręcz; pojawiły się nowe modyfikacje broni (stare zostały przerobione lub usunięte) i zmieniły się zasady ich tworzenia; W świecie gry możesz już znaleźć katanę termiczną; ruch uliczny stał się bardziej realistyczny, poprawiono systemy związane z ruchem pojazdów; Poziom NPC zależy teraz od poziomu gracza, a trudność bitew nie jest determinowana przez obszar Nocnego Miasta; obrażenia broni zależą teraz od jej poziomu, a wartość przedmiotów zależy od poziomu gracza; pojawiły się trzy nowe stacje radiowe („Roar FM”, „Impulse”, „Dark Star”); liczne ulepszenia interfejsu; pojawiła się minigra „Drama traumy”; W Night City pojawiły się nowe sekrety; na PC dodano obsługę NVIDIA DLSS 3.5 z funkcją rekonstrukcji promieni DLSS; zaktualizowano gotowe ustawienia Steam Deck; Na PS5 i Xbox Series X tryb wydajności zmienił docelową rozdzielczość skalowania z dynamicznego 4K na dynamiczne 1800p.
Po wydaniu łatki gracze otrzymają wszystkie rozdane wcześniej punkty umiejętności i będą mogli jednorazowo zwrócić wszystkie punkty statystyk
Aktualizacja 2.0 wprowadza także liczne zmiany w balansie gry oraz naprawia szereg błędów i błędów. Listę głównych zmian w języku rosyjskim można znaleźć na oficjalnej stronie Cyberpunk 2077.
Wraz z wydaniem patcha 2.0 wzrosły wymagania systemowe Cyberpunka 2077 – teraz obecność dysku SSD stała się obowiązkowa. Na urządzeniach, które nie spełniają nowych warunków, CD Projekt RED nie może zagwarantować funkcjonalności gry.