Cruise zwolni prawie jedną czwartą personelu w związku ze skandalem związanym z wypadkiem

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Jak dziś stało się jasne, redukcje w strukturze personelu Cruise nie będą ograniczone do dziewięciu menedżerów. CNBC dowiedziała się o wewnętrznej korespondencji wysłanej do Cruise’a z informacją o konieczności zwolnienia 900 pracowników, co stanowi około 24% całkowitej siły roboczej.

Przypomnijmy, że problemy tego start-upu, należącego do General Motors Corporation, zaczęły się 2 października br., kiedy jeden z prototypów bezzałogowej taksówki eksploatowanej w San Francisco uderzył w pieszego, w którego potrącił inny uczestnik ruchu. Kierując się algorytmami nakazującymi oczyszczenie jezdni po wypadku, samochód ciągnął ofiarę przygwożdżoną pod dnem przez około sześć metrów. Firma z pewnym opóźnieniem poinformowała organy regulacyjne o szczegółach zdarzenia i teraz grozi jej wysoka kara.

Przed opisanymi obniżkami załoga firmy liczyła 3800 osób, a wcześniej pracę straciło kilkuset wykonawców Cruise’ów, którzy zajmowali się utrzymaniem floty autonomicznych taksówek w różnych miastach USA. Obecna runda cięć oznacza, że ​​900 zwalnianych pracowników otrzyma do 12 lutego wynagrodzenie oraz odprawy w wysokości dwumiesięcznej pensji. Dodatki wypłacane są w zależności od stażu pracy w firmie. Urzędnicy rejsu powiedzieli, że cięcia dotkną przede wszystkim personel zaangażowany w operacje komercyjne i funkcje korporacyjne. W przyszłości firma zamierza bardziej świadomie promować swoje usługi na rynku przewozów komercyjnych, a także stawiać na ich bezpieczeństwo.

Do priorytetów Cruise pod nowym kierownictwem należy rozwój w pełni bezzałogowego sterowania czwartego poziomu według klasyfikacji SAE, a także przygotowanie do ponownego uruchomienia powiązanych usług w jednym z amerykańskich miast. Od października wstrzymane zostało funkcjonowanie wszystkich taksówek autonomicznych na drogach publicznych w tym kraju, a w Kalifornii firmie tymczasowo cofnięto także licencję. Testowanie prototypów jest kontynuowane wyłącznie w zamkniętym ośrodku testowym w ograniczonych ilościach. Obecnie systemy bezpieczeństwa stosowane przez Cruise w autonomicznych taksówkach są kontrolowane przez niezależną firmę Exponent.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz