Co dzieje się w Internecie co minutę: w 2023 r. ludzie zaczęli częściej korzystać z Google i tweetować, ale oglądać mniej filmów
Ukazała się 11. edycja infografiki Data Never Sleeps, poświęconej temu, co dzieje się w Internecie w każdej minucie. Od 2013 roku eksperci firmy analitycznej Domo pieczołowicie zbierają i agregują dane na temat funkcjonowania Sieci. Starszy wiceprezes ds. produktu w Domo, Ben Schein, powiedział, że co roku firma podsumowuje „to, co jest popularne, co dzieje się w kulturze, zachowując jednocześnie spokój i trzymając się tylko jednego wykresu kołowego”.
Analitycy Domo zidentyfikowali kilka najbardziej godnych uwagi rocznych wskaźników statystycznych dotyczących wydarzeń zachodzących w Internecie w każdej minucie:
Wysłane e-maile: 2022 – 231,4 mln, 2023 – 241 mln, 2013 – 204 mln; Zapytania w Google: w 2022 r. – 5,9 mln, w 2023 r. – 6,3 mln, w 2013 r. – 2 mln; Tweety: w 2022 r. – 347 200, w 2023 r. – 360 000, w 2013 r. – 100 000; Oglądanie wideo w streamingu: w 2022 r. – 114 lat, w 2023 r. – 43 lata (spadek wynika z wygaśnięcia pandemii).
Jedyną firmą, która pojawiła się we wszystkich 11 statystykach Domo od 2013 roku, jest Instagram✴. A w tym roku Instagram✴ otrzymał dwie „nominacje”: częstotliwość wysyłania Reela w wiadomościach prywatnych (694 000 razy na minutę) oraz liczba pobrań aplikacji Threads (3720 razy na minutę) od jej premiery w lipcu. Wcześniej firma była liderem w innych sekcjach, np. w 2017 roku użytkownicy Instagrama✴ publikowali 46 740 zdjęć na minutę.
Nowym i istotnym w kontekście zbiorowej obsesji Internetu w tym roku jest wpis na temat generatywnej sztucznej inteligencji, w szczególności tego, że ChatGPT otrzymuje łącznie 6944 żądań co minutę.
Być może najbardziej znaczącą informacją z Domo jest liczba użytkowników Internetu na świecie, która wyniosła 5,2 miliarda ludzi, czyli 64,6% światowej populacji. To ponad dwukrotnie więcej niż 2,1 miliarda ludzi, którzy uzyskali dostęp do Internetu w 2013 roku.