„Cieszę się, że projekt nie stoi w miejscu”: ukazał się pierwszy zwiastun wielkoskalowego, długoterminowego moda budowlanego Fallout: Cascadia do Fallouta 4
Autorzy wielkoskalowej modyfikacji Fallout: Cascadia na potrzeby Fallouta 4 przypomnieli sobie o istnieniu projektu. Prawie trzy lata po poprzednim programie zespół opublikował zwiastun prezentujący lokalizacje.
Fallout: Cascadia przeniesie akcję do nowego regionu, obejmującego 80 km2 północno-zachodniego Pacyfiku, zwanego także Cascadia. Przejmując kontrolę nad nowym bohaterem, Drifterem, gracze odwiedzą ruiny Seattle i jego okolice. Według autorów mod zaoferuje jeden z największych światów w historii Fallouta – z osadami, lasami, bagnami i unikalnymi miejscami.
W komentarzach do filmu użytkownicy przyznali, że cieszą się z najnowszych doniesień na temat długoterminowej mody (rozwój trwa od 2016 roku) i pochwalili autorów za „pierwszorzędną pracę” na rzecz środowiska. Lokacje nazwano malowniczymi i klimatycznymi, jednocześnie przypominającymi miejsca rzeczywiste i zachowującymi ducha Fallouta. „Cieszę się, że projekt nie stoi w miejscu” – napisał jimjam7928.
Oprócz nowego regionu twórcy dodadzą pełnoprawną, nieliniową historię opowiadającą o wydarzeniach z roku 2329 (około 40 lat po wydarzeniach w Rzeczypospolitej). Pojawią się także nowi wrogowie, postacie, frakcje (na razie wspomina się tylko o Republice Nowej Kalifornii) oraz systemy rozgrywki z poprzedniego Fallouta (umiejętności, system dialogów, zużycie wyposażenia itp.).
Poprzedni zwiastun Fallout: Cascadia (poniżej) został opublikowany w lipcu 2021 roku.
Mod nie ma jeszcze daty premiery. Twórcy cały czas poszukują nowych entuzjastów, którzy mogliby dołączyć do zespołu, więc nie należy spodziewać się premiery ani w tym, ani w przyszłym roku.
Zobacz wszystkie zdjęcia (11)
Inne obiecujące dzieła fanów dotyczące Fallouta 4 to Project Mojave (częściowy remake Fallout: New Vegas) i Fallout: Miami (nowe lokacje, zadania, sprzęt, towarzysze i nie tylko) – oba obecnie w fazie wczesnego dostępu – oraz Fallout London (całość zmienia grę, przenosząc akcję do Londynu 2237 – ukaże się 23 kwietnia).
Ponadto fanów może zainteresować wydana już gra America Rising 2 (dodaje możliwość ukończenia głównego wątku fabularnego Enklawy lub zniszczenia frakcji – 24 nowe zadania), Sim Settlements 2 (rozszerza możliwości budowania osad i oferuje fabułę kampania na rzecz przywrócenia Wspólnoty Narodów), Caves Of The Commonwealth (od dwóch do pięciu godzin nowej zawartości w nowych jaskiniach), Whispering Hills (mod inspirowany Silent Hill), The Wilderness (nowy mroczny region wielkości Nuka- World DLC) oraz In The Flesh (inspirowany twórczością H.P. Lovecrafta, Resident Evil i Dead Space).