Chiński BYD pochwalił się wyprodukowaniem 10 milionów pojazdów hybrydowych i elektrycznych

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Ten miesiąc w historii chińskiego producenta samochodów BYD upłynął pod znakiem wypuszczenia na rynek 10-milionowego samochodu z elektrycznym silnikiem trakcyjnym, jakim był wprowadzony niedawno na lokalny rynek sedan Denza Z9. Co ciekawe, BYD wypuściło swój milionowy samochód z elektrycznym silnikiem trakcyjnym dopiero w maju 2021 roku, więc dynamika rozwoju firmy jest imponująca.

Przypomnijmy, że pod koniec ubiegłego roku BYD zdołało wyprzedzić długoletnią amerykańską firmę Tesla pod względem liczby wyprodukowanych pojazdów elektrycznych, a ostatnio pod względem przychodów wyprzedziło pomysł Elona Muska. BYD od dawna jest liderem na chińskim rynku krajowym, obecnie firma aktywnie rozwija rynki Ameryki Łacińskiej, Europy, Zakaukazia i Azji Środkowej. W ciągu dziesięciu miesięcy tego roku udało mu się sprzedać 3,25 mln pojazdów hybrydowych i elektrycznych. W marcu 2022 roku zaprzestała produkcji samochodów wyłącznie z silnikami spalinowymi. BYD rozpoczęło prace nad pierwszym hybrydowym układem napędowym w 2003 roku, ale wprowadziło go dopiero w 2004 roku. Teraz firma produkuje już piątą generację hybryd, które w zależności od opcji konfiguracyjnej charakteryzują się albo wysokimi właściwościami dynamicznymi, albo oszczędnością paliwa.

„Wojna cenowa” z Teslą na rynku chińskim doprowadziła do tego, że podstawowe modele hybrydowe nie różnią się obecnie znacząco cenowo od samochodów wyposażonych wyłącznie w silniki spalinowe, dlatego wolumen sprzedaży hybryd ładowalnych w Chinach rośnie znacznie szybciej niż pojazdy elektryczne. Pierwszą na świecie hybrydę typu plug-in firma BYD wypuściła w 2008 roku, a cała jej historia w branży motoryzacyjnej sięga 2004 roku. To prawda, jak wyjaśnia CnEVPost, pierworodny model marki, nazwany 316, odniósł taki sukces, że po przetestowaniu pierwszej partii dealerzy odmówili przyjęcia go do sprzedaży. Firma w pełni rozpoczęła seryjną produkcję samochodów dopiero w 2005 roku, a wcześniej przez dziesięć lat z rzędu była szerzej znana jako producent baterii litowych do urządzeń elektronicznych. W tamtych latach jej załoga liczyła 20 osób, a obecnie przekracza 1 milion, przy czym ponad 900 000 pracowników jest bezpośrednio zaangażowanych w produkcję pojazdów.

Jeśli cztery lata temu BYD produkowało nie więcej niż 30 000 pojazdów hybrydowych i elektrycznych miesięcznie, obecnie wielkość produkcji sięga 500 000 sztuk. Nic dziwnego, że firma zaczęła wymieniać miliony wyprodukowanych samochodów jeden po drugim.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz