Chińscy producenci będą konkurować z Samsungiem i Apple o rynek smartfonów premium w Europie

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Chińscy producenci smartfonów Realme, Oppo i Honor zintensyfikowali wysiłki, aby wzmocnić swoją pozycję w Europie, rzucając wyzwanie Samsungom i Apple w segmencie flagowych urządzeń premium, pisze Financial Times. Segment ten jest atrakcyjny dla producentów, ponieważ znajdujące się w nim urządzenia zapewniają wyższą rentowność.

Realme, jeden z najszybciej rozwijających się producentów smartfonów na świecie, zwiększył swoją sprzedaż w Europie o 275% w latach 2020-2023. Według Tech Insights i Counterpoint Research, jako czwarty co do wielkości dostawca smartfonów na kontynencie, Realme najszybciej osiągnął 100 milionów dostaw telefonów na całym świecie w 2021 roku i był piątą najszybciej rozwijającą się firmą, która pomimo spowolnienia osiągnęła sprzedaż na poziomie 200 milionów w zeszłym roku na rynku smartfonów. Teraz firma ogłosiła plany zwiększenia udziału w rynku w Europie w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat do ponad 10% z obecnych 4%.

Francis Wong, szef marketingu produktów Realme, powiedział, że wydatki marketingowe dla europejskich klientów lojalnych wobec Apple i Samsunga były ponad 10 razy wyższe niż w Indiach, pierwszym dużym rynku firmy po uzyskaniu niezależności w 2018 roku. Wong zauważył, że rynek europejski nie jest tak prosty, jak się wydawało. Europejscy konsumenci są mniej świadomi chińskich marek i mniej zaniepokojeni stosunkiem jakości do ceny, co szkodzi wzrostowi sprzedaży, stwierdził.

Z kolei Honor nazywa Europę najważniejszym rynkiem firmy poza Chinami. W drugim kwartale Honor wyprzedził Samsunga i zajął pierwsze miejsce w sprzedaży składanych smartfonów w Europie Zachodniej, wchodząc w poprzednim kwartale do pierwszej piątki pod względem całkowitego udziału w rynku europejskim.

Oppo ogłosiło także plany długoterminowej inwestycji na rynku europejskim. Billy Zhang, prezes zagranicznego marketingu, sprzedaży i usług, powiedział, że pomimo trudności ma nadzieję, że marka będzie stopniowo poznawana przez lokalnych konsumentów. Firma planuje wkrótce wypuścić tutaj swoją flagową serię Find X8.

Według danych IDC, Xiaomi, od dawna najlepiej sprzedający się producent telefonów w Europie, zaraz po Apple i Samsungu, również zwiększył swój udział w rynku modeli premium do 4,3% w trzecim kwartale 2024 r. z 2,7% rok wcześniej.

Chińskie marki argumentują, że prestiż wynikający z silnej obecności na dojrzałym rynku, takim jak Europa, mógłby pomóc im w ekspansji na inne rynki wysokiej klasy, takie jak Japonia, Australia i Stany Zjednoczone, co stanowi mocny argument dla operatorów do sprzedaży chińskich smartfonów w tych regionach.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz