Na początku grudnia Elon Musk zademonstrował symbiozę swoich dwóch inicjatyw biznesowych: chatbot Grok opracowany przez xAI stał się dostępny dla abonentów sieci społecznościowej X, którzy wybrali najdroższą taryfę Premium+. W tym tygodniu miliarder powiedział, że takie możliwości otworzą się także dla abonentów tańszej taryfy Premium.
Na razie tej obietnicy, jak wyjaśnia Reuters, nie towarzyszą żadne dodatkowe szczegóły. Wiadomo tylko, że za dostęp do chatbota Grok opartego na sztucznej inteligencji użytkownicy portalu społecznościowego X będą musieli zapłacić mniejsze kwoty. Na przykład w USA subskrypcja Premium z miesięczną opłatą kosztuje 8 USD w porównaniu z 16 USD w przypadku Premium+. Jeśli zapłacicie za rok z góry, różnica wyniesie 84 dolary, bo abonament Premium+ w tym przypadku kosztuje 168 dolarów.
Abonament Premium w pierwotnej formie ograniczał liczbę reklam oglądanych przez użytkownika, poszerzał możliwości monetyzacji własnych treści, zapewniał pierwszeństwo w pozycjonowaniu wiadomości zwrotnych, a także zapewniał weryfikację konta X. Użytkownicy Premium+ zostali uwolnieni od obowiązku musieli oglądać reklamy w niektórych sekcjach, mogli publikować długie teksty i filmy, a od grudnia ubiegłego roku tylko oni mieli dostęp do chatbota Grok. Prawo to wkrótce zostanie rozszerzone także na abonentów Premium. W tym miesiącu Elon Musk obiecał także udostępnienie kodu źródłowego chatbota Grok.