Sber zaprezentował model GigaChat AI nowej generacji, w którym dzięki zmianie podejścia do szkoleń znacząco poprawiły się niemal wszystkie umiejętności chatbota, począwszy od skracania tekstów i odpowiadania na pytania, po generowanie pomysłów. Rozmiar przetwarzanego tekstu został podwojony. Nowy model jest już dostępny dla wszystkich użytkowników GigaChat.
Możesz teraz komunikować się z GigaChat w sieci społecznościowej VKontakte, dla której wystarczy ją aktywować. Chatbot podobno jest w stanie generować teksty, tworzyć obrazy na podstawie zapytania tekstowego przy użyciu modelu Kandinsky’ego i wymyślać „pomysły na każdą okazję”.
Jeśli w trakcie korzystania z usługi rozmowa utknie w ślepym zaułku lub będziesz musiał zmienić temat, wystarczy kliknąć przycisk „Nowy dialog”. Klikając w przycisk „O mnie”, użytkownik usłyszy, jak GigaChat opowiada o sobie, a opcja „Napisz do wsparcia” pomoże rozwiązać problemy pojawiające się podczas korzystania z usługi. Klikając przycisk „Dodaj do czatu”, możesz kontynuować komunikację z GigaChat na czacie służbowym lub rodzinnym, podając w korespondencji @gigachat.
Jak zauważył Denis Filippov, wiceprezes ds. rozwiązań cyfrowych w Salut w Sbierbanku, liczba unikalnych użytkowników GigaChat osiągnęła 1 milion. Według niego model GigaChat nowej generacji AI znacznie przewyższa swojego poprzednika pod wieloma wskaźnikami. „Największy postęp dokonał się w podsumowaniu, gdy użytkownik potrzebuje streszczenia dużego tekstu, aby nie przeczytać go w całości. Korzystając z podsumowanego tekstu, można uzyskać odpowiedzi na wszelkie pytania lub poprosić o sformułowanie kluczowych myśli” – powiedział.
Od września tego roku GigaChat jest dostępny dla wszystkich użytkowników inteligentnych urządzeń Sber, a także w aplikacji mobilnej Salyut na urządzenia z systemem Android. Użytkownicy korporacyjni mogą wykorzystać GigaChat API do tworzenia własnych rozwiązań AI i optymalizacji procesów biznesowych.