Wiodąca pozycja chińskiej firmy CATL na światowym rynku akumulatorów litowych stosowanych w pojazdach elektrycznych jest ugruntowana już od dawna, dlatego też najnowszy raport SNE Research mógł zwrócić uwagę jedynie w kontekście ekspansji tego producenta poza granicami kraju. Chin. Na rynkach zagranicznych CATL dopiero teraz dogonił pod względem udziałów koreańską firmę LG Energy Solution.
Poza Chinami CATL kontroluje obecnie 28,1% rynku akumulatorów trakcyjnych, podobnie jak południowokoreańska firma LG Energy Solution, którą do niedawna można było uważać za regionalnego lidera, wynika z nowego raportu SNE Research. CATL zdołał stać się światowym liderem dzięki dużej koncentracji produkcji w Chinach i dużej skali, która zapewnia znaczne oszczędności. Jednocześnie Chiny pozostają największym rynkiem pojazdów elektrycznych na świecie, dlatego CATL przez długi czas potrafił sprzedawać większość swoich produktów na rynku krajowym. Jednak w miarę jak pojazdy elektryczne stały się coraz bardziej powszechne na całym świecie, produkty CATL zaczęły pojawiać się na arenie międzynarodowej. Oprócz Tesli, Mercedes-Benz i Volvo, z akumulatorów trakcyjnych tej marki korzystają także koreańskie Hyundai i KIA.
Wrześniowe statystyki SNE Research wskazują, że japoński Panasonic pozostaje na trzecim miejscu poza Chinami z 14,7% rynku akumulatorów trakcyjnych, czwarte miejsce zajmuje koreański SK On z 10,7%, piąte jest koreański Samsung SDI z 9,5% i najbliższy chiński konkurent CATL , reprezentowana przez zintegrowaną pionowo spółkę BYD, zadowala się jedynie 1,8% poza swoim rynkiem macierzystym. Poza pierwszą szóstką znajdują się mniej znani gracze z udziałem w rynku nie większym niż 1,4%.
Notabene, jeśli weźmiemy pod uwagę światowy rynek akumulatorów trakcyjnych z uwzględnieniem Chin, CATL zdołał nieznacznie umocnić swoją pozycję do 36,8%, a na drugim miejscu znajduje się BYD z 15,8%. W tym rankingu LG Energy Solution zajmuje dopiero trzecie miejsce i posiada 14,3% rynku, SK On i Samsung SDI zajmują odpowiednio piąte miejsce (5,1%) i szóste (4,5%). Pierwszą czwórkę zamyka Panasonic z 7% udziałem w rynku, więc jest zbyt wcześnie, aby dyskontować tę japońską firmę.
Zdaniem analityków SNE Research, w porównaniu rok do roku, CATL niemal podwoił wolumen dostaw baterii trakcyjnych na każdym z kontynentów swojej obecności, jeśli wykluczymy ze statystyk Chiny. Poszerzanie listy klientów otrzymujących akumulatory trakcyjne tej marki zapewnia firmie wysokie tempo rozwoju biznesu. Popyt na pojazdy elektryczne na całym świecie spadł we wrześniu, jak zauważają przedstawiciele SNE Research, ponieważ mniej nabywców jest w stanie je kupić w obliczu rosnących kluczowych stawek.
Źródła:
Bloomberga Korea biznesowa Komentarz ( ) Wieczorne 3DNews W każdy dzień powszedni wysyłamy podsumowanie wiadomości bez żadnych bzdur i reklam. Dwie minuty na przeczytanie – i jesteś świadomy głównych wydarzeń. Powiązane materiały Ford zamroził budowę wartej 3,5 miliarda dolarów fabryki w Michigan, w której planował produkować akumulatory trakcyjne z wykorzystaniem technologii CATL. CATL uruchomi w Europie produkcję zaawansowanych akumulatorów LFP z funkcją szybkiego ładowania CATL ma wszelkie szanse, aby przejąć wiodącą rolę od LG Energy Solution na rynku akumulatorów trakcyjnych poza Chinami Ostra konkurencja zmusiła chińskiego producenta pojazdów elektrycznych NIO do zwolnienia 10% siły roboczej Sam elektryczny samolot przeleciał 3200 km, aby dotrzeć do bazy Sił Powietrznych USA w celu przeprowadzenia testów Chery zademonstrowała prototyp samochodu elektrycznego o najbardziej aerodynamicznym kształcie