Szef rosyjskiego studia Cyberia Nova Aleksiej Koptsev podczas moskiewskiego festiwalu „1612”, który odbył się 4 listopada, mówił o rozwoju i sukcesie historycznego filmu fabularnego akcji „Kłopoty”.
Przypomnijmy, że 4 listopada „Kłopoty” otrzymały „prawdziwie przełomową” aktualizację 2.0.0, która oprócz wielu usprawnień (m.in. elementu narracyjnego) obejmowała przerobione głosy głównych bohaterów.
Według Koptseva dubbing musiał zostać wymieniony, ponieważ początkowe skupienie się zespołu na sztuce teatralnej nie spodobało się graczom: „Teraz [dubbing] jest bardziej dynamiczny, kinowy”.
„Troubles” ukazał się 4 kwietnia wyłącznie w VK Play. Gra zebrała druzgocące recenzje dziennikarzy i graczy, jednak jak podaje Komsomolskaja Prawda, mimo to sprzedała się w „prawie milionie” egzemplarzy.
Jednak publiczność okazała się bardzo responsywna i zapewniła twórcom „masową reakcję”, która pomogła ulepszyć grę. Studio wie o zapotrzebowaniu na wersje na konsole, jednak ze względu na sankcje wydanie konsolowe nie jest jeszcze możliwe.
Koptsev uważa, że aktualizacja 2.0.0 położyła kres rozwojowi Troubles, a Cyberia Nova już patrzy w przyszłość: „Ukończyliśmy grę całkowicie. I myślimy o kontynuacji. To będzie nowa gra. To także kwestia historyczna, mamy o czym opowiadać”.
„Kłopoty” oparte są na powieści „Jurij Miłosławski, czyli Rosjanie w 1612 roku”. Wcześniej informowano, że gra wciąż czeka na „wielki dodatek” w gatunku thrillera politycznego „Ziemski Sobór”. Obecnie oczekuje się, że jego premiera nastąpi w 2025 roku.