Były projektant Bethesdy wyjaśnił, dlaczego The Elder Scrolls VI zostało ogłoszone tak wcześnie i jak Starfield dotarł do tysiąca planet
Były dyrektor projektowy i główny projektant Bethesda Game Studios przy The Elder Scrolls V: Skyrim, Bruce Nesmith, rozmawiał z MinnMax o wczesnych pomysłach na Starfield i wyjaśnił ogłoszenie The Elder Scrolls VI w 2018 roku.
Przypomnijmy, że jedną z najbardziej niezwykłych cech Starfield była obecność w grze ponad tysiąca planet (choć niewiele z nich było dziełem człowieka), jednak na wczesnych etapach rozwoju skala projektu była znacznie bardziej skromnie.
Według Nesmitha początkowo zespół Starfield mówił o pomyśle stworzenia jedynie dwudziestu systemów gwiezdnych na potrzeby gry, jednak Todd Howard, przez którego przechodzą wszystkie pomysły w studiu, postanowił zrobić to inaczej.
Howard argumentował, że zbudowanie dwudziestu systemów nie różni się zbytnio od zbudowania setki, a zwiększanie skali byłoby łatwe. Poza tym, jak powiedział projektant gry, fani uwielbiają wielkie gry Bethesdy.
Jeśli chodzi o zapowiedź The Elder Scrolls VI, Bethesda i Howard lubią prezentować gry na krótko (około sześciu miesięcy) przed premierą, jednak sytuacja wokół szóstego Elder Scrolls zmusiła firmę do złamania tej zasady.
Jak wspomina Nesmith, w 2018 roku fani byli tak zmęczeni brakiem wieści na temat gry, że zaczęli uzbroić się w „widły i pochodnie” – Bethesda musiała potwierdzić The Elder Scrolls VI, aby uspokoić fanów.
Oczekuje się, że The Elder Scrolls VI ukaże się nie wcześniej niż w 2026 roku wyłącznie na komputerach PC i konsolach Xbox. Nesmith uważa, że Bethesda zacznie mówić o grze dopiero na sześć miesięcy przed premierą. Nie stanie się to szybko: projekt ledwo wyszedł z fazy przedprodukcyjnej.