Po kilku poważnych przeciekach, thriller kryminalny z otwartym światem GTA VI został wreszcie oficjalnie ujawniony, ale wyłącznie na konsole. Dlaczego Rockstar nie spieszy się z wydaniem wersji na komputery PC, wyjaśnił były animator studyjny.
Według Mike’a Yorka, który pracował w Rockstar New England od 2012 do 2017 roku i pomagał tworzyć GTA V i Red Dead Redemption 2, Rockstar priorytetowo traktuje „to, co się sprzedaje”.
Najczęściej, zwłaszcza w przeszłości, były to konsole PlayStation, dlatego Rockstar wraz z premierą GTA V w 2013 roku skupił swoje wysiłki na wersji na PS3 (równolegle powstawał port na Xboksa 360).
Według Yorka głównym powodem opóźnień wydań gier Rockstar na komputery PC są trudności w ich rozwoju na tle szerokiej gamy potencjalnych konfiguracji sprzętowych i wynikającej z tego ogromnej liczby testów.
„W przypadku PC muszą przetestować grę częściej niż na Xboxa czy PlayStation. Aby mieć pewność, że gra działa, trzeba ją już długo testować, a na PC jest to jeszcze trudniejsze. Wymaga to więcej zasobów i więcej testów” – wyjaśnił York.
York podkreślił, że Rockstar nie ma wystarczających zasobów i pracowników, aby równolegle tworzyć wersje konsolowe i komputerowe, więc studio jest zmuszone dać pierwszeństwo temu, co będzie się najlepiej sprzedawać.
Premiery GTA VI spodziewamy się w 2025 roku na PS5, Xbox Series X i S. Debiutancki zwiastun gry, opublikowany przez Rockstar przed czasem w związku z ofensywnym przeciekiem, trafił już do Księgi Rekordów Guinnessa.