Założona w 1995 roku chińska firma BYD zajmuje się produkcją pojazdów od 2003 roku. Jakiś czas temu zrezygnowała z produkcji samochodów wyłącznie z silnikami spalinowymi i potroiła produkcję hybryd i pojazdów elektrycznych do 1,86 mln sztuk. Pozwoliło to ominąć Teslę, choć ta ostatnia nie produkuje hybryd, a takie porównanie nie do końca jest na miejscu. Aby wesprzeć rozwój biznesu BYD, nowy zakład w Zhengzhou zostanie powołany do uruchomienia produkcji akumulatorów trakcyjnych.
BYD planuje zbudować obiekt zdolny do produkcji 40 GWh pojemności baterii rocznie, dowiedział się z wniosku złożonego przez firmę w gminie Zhengzhou. Oczekuje się, że wprowadzi na rynek najnowocześniejsze baterie LFP typu Blade, które łączą wysoką gęstość magazynowania energii i długą żywotność z rozsądnymi kosztami i wysokim bezpieczeństwem przeciwpożarowym. Według niektórych doniesień BYD dostarcza akumulatory tego typu nawet do fabryki Tesli w Niemczech.
Łączna kwota finansowania nowego przedsięwzięcia BYD może wynieść 1,2 mld dolarów, a powstanie ono na działce o powierzchni 1,15 mln m2. W Chinach produkty BYD mają już dwukrotnie większy udział Tesli, aw ubiegłym roku chińska firma zbliżyła się do LG Energy Solution, zajmującego drugie miejsce pod względem produkcji baterii litowych. Według SNE Research chińscy producenci, na czele z rywalem CATL, stanowią obecnie około 60% wszystkich akumulatorów trakcyjnych na świecie.