Boston Dynamics zamienił robota humanoidalnego Atlasu w idealnego magazynu

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Około rok temu Boston Dynamics wprowadził cały robot Electrical Atlas, który stał się szybszy, silniejszy i bardziej zwinny dla swojego poprzednika w sprawie hydrauliki. W roku eksperymentów i szkoleń firma znalazła jedną z najbardziej odpowiednich miejsc pracy dla robota humanoidalnego – pracy sklepu w produkcji przenośników. Robot doskonale dołączył do zespołu Hyundai Plant w celu montażu samochodów i jest gotowy do pracy w innych firmach.

Sortowanie części do obsługi przenośnika montażowego jest rutynowym, monotonnym, ale ważnym i raczej skomplikowanym zadaniem. Szczegóły powinny być sortowane na komórkach w odpowiedniej kolejności, w zależności od montażu określonych modeli samochodów w określone dni tygodnia. Ponadto różne modele można składać na jednej linii i ważne jest, aby wybrać komponenty dla każdego z nich. Jednocześnie istnieje wiele komponentów, które wymagają dobrej pamięci i zdolności do szybkiego znalezienia niezbędnych szczegółów w magazynie.

W przypadku robota zapamiętywanie informacji i orientacji w przestrzeni nie stanowi problemu, ale maszynie trudno jest dostosować się do stale zmieniającego się środowiska. Komponenty przychodzą do magazynu w głębokich pojemnikach, a robot nie zawsze może spojrzeć na wszystkie zakręty i rozważyć szczegóły pod różnymi kątami. Aby uzyskać szczegóły z komórek magazynowych i umieścić je w pojemniku do obsługi przenośnika, samochód musi być w stanie przyspieszyć, zginać, rozciągać i manipulować obiektami o różnych ciężarach i wymiarach.

Osoba łatwiej jest poradzić sobie ze wszystkimi tymi operacjami, ale kiedy praca sprowadza się do niekończącego się powtórzenia tego samego rodzaju działania, staje się poważnym obciążeniem psychiki. Zespół Boston Dynamics od około roku nauczył atlas elektryczny pracy jako sklep ze sklepem i osiągnął pewne sukcesy, które można ocenić na podstawie przedstawionego wideo.

Należy zauważyć, że zadaniem nauczania robota miało zostać rozwiązane przez umiejętności magazynu w odniesieniu do prostych narzędzi programowania. W tym przypadku zastosowanie potężnych programów AI i sieci neuronowych byłoby nadmiernym rozwiązaniem. Aby wyposażyć umiejętności robotów w logistyce, firma opracowała stosunkowo proste algorytmy, wbijając złożone zadania w łańcuch prostszych działań. W rezultacie robot dobrze się pokazał podczas obsługi linii montażowych Hyundai, a Boston Dynamics przyznaje, że otrzymała już prośby o „robotników żelaza” od innych firm.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz