Dwa lata temu Epic Games wprowadziło Unreal Engine 5.0. Aby użytkownicy mogli osobiście doświadczyć jego możliwości technologicznych, w grudniu 2021 r. wydano techniczne demo Przebudzenia Matrix z dużym, szczegółowym miastem. Przez cały ten czas programiści stale ulepszają silnik, pracują nad optymalizacją, a także dodają do niego nowe funkcje. Na kanale MxBenchmarkPC pojawił się film porównawczy Przebudzenia Matrixa opartego na UE 5.0 i najnowszej publicznej wersji UE 5.44. Bloger porównał jakość grafiki i wydajności i w tym przypadku nowa wersja była wyraźnie lepsza pod każdym względem.
Wzrost wydajności łączy się z ulepszeniami wizualnymi. Nowa wersja posiada poprawną obsługę wirtualnych map cieni, funkcję Hit Lighting dla Hardware Lumen i inne nowe funkcje. UE 5.44 zapewnia lepsze odbicia i lepiej współpracuje z oświetleniem. W szczególności zniknęło przypadkowe migotanie odblasków, które było widoczne w całym mieście w pierwszej wersji silnika. Zoptymalizowany proces kompilacji shaderów, więc mniej zacięć po uruchomieniu.
Warto dodać, że zapowiedziano już nową wersję Unreal Engine 5.5, która obiecuje jeszcze większe usprawnienia w pracy z wieloma źródłami światła dzięki technologii MegaLights.
Źródło: Wccftech