Kierując się wymogami systemu demokratycznego, twórcy fantasy Dragon Age: The Veilguard ze studia BioWare zaprezentowali kolejne elementy pecetowej wersji projektu.
Jak się okazało, Dragon Age: The Veilguard ukaże się na PC ze skalowaniem Nvidia DLSS 3 (dostępne jest również generowanie klatek), „mocno zmodyfikowaną” wersją AMD FSR 2.2 i Intel XeSS specjalnie na potrzeby gry.
W Dragon Age: The Veilguard pojawi się ray tracing (zobacz najnowszy film od Nvidii poniżej). Śledzenie promieni można włączyć całkowicie lub selektywnie w ustawieniach. Dostępne będzie również ustawienie „Ultra” dla szczególnie wydajnych komputerów.
Obiecują także obsługę Nvidia Reflex, ultraszerokokątne monitory 21:9 (z wyłączonymi czarnymi paskami w filmach wprowadzających), kontrolery Xbox i DualSense (z haptycznym sprzężeniem zwrotnym), nieograniczoną liczbę klatek na sekundę, ustawienia kąta widzenia i HDR.
Przełączanie pomiędzy opcjami graficznymi odbywa się w czasie rzeczywistym (zmianę można zaobserwować na ekranie podglądu). Twórcy zaprezentowali także pełną listę ustawień wizualnych (link do filmu).
BioWare pochwaliło się także, że spędziło ponad 200 tysięcy godzin na testowaniu wydajności i kompatybilności wersji pecetowej (ok. 40% wszystkich wysiłków mających na celu przetestowanie gry na różnych platformach).
Dragon Age: The Veilguard ukaże się 31 października na PC (Steam, EGS, EA App), PS5, Xbox Series X i S. Obiecują wersję Steam bez aplikacji EA (z opcjonalnym połączeniem z kontem EA), pełną kompatybilność z Steam Deck i tłumaczenie tekstu na język rosyjski.