Wydawca Bethesda Softworks i deweloperzy z Bethesda Game Studios ogłosili nowe osiągnięcie dla swojej kosmicznej gry RPG Starfield, a także wydanie świeżej łatki do projektu.
Jak się okazało, widownia Starfield wzrosła już do 15 milionów osób, czyli o 1 milion więcej niż w połowie czerwca. Warto zaznaczyć, że wskaźnik ten nie jest równy sprzedaży, gdyż gra dostępna jest także w abonamencie Game Pass.
Dla porównania: wydane w 2011 roku The Elder Scrolls V: Skyrim, którego kosmiczna wersja przed premierą nosiła nazwę Starfield, osiągnęło sprzedaż 20 milionów egzemplarzy w 19 miesięcy. Od premiery Starfield minęło 14 i pół miesiąca.
Aby uczcić osiągnięcie 15 milionów graczy, Bethesda podaruje wszystkim posiadaczom Starfield pojazd terenowy Deimog i zadanie „Doskonały przepis”. Można je znaleźć w sklepie Kreacje.
Jeśli chodzi o łatkę, w wersji 1.14.74 zaimplementowano jedną z najpopularniejszych wśród fanów funkcji – korzystanie z „Kreacji” wydanych w ramach programu partnerskiego nie będzie już uniemożliwiać otrzymywania osiągnięć.
Ponadto aktualizacja zwiększyła wydajność i stabilność Starfield na wszystkich platformach, przywróciła opcję nieograniczonej liczby klatek na sekundę na Xbox Series X oraz naprawiła szereg błędów w rozgrywce i misjach.
Starfield ukazało się we wrześniu 2023 roku na komputerach osobistych (Steam, Microsoft Store), Xbox Series X, S i Game Pass, a 12 miesięcy później otrzymało dodatek Shattered Space. Podstawowa gra ma „mieszane” recenzje na Steamie, natomiast dodatek ma „w większości negatywne” recenzje.