W tym roku Beeline przejdzie na 15 regionów Rosji z zastosowania standardu komunikacji 3G do czwartego standardu generacji, zostało poinformowane przez Vedomosti w odniesieniu do dyrektora generalnego Vimpelkom (Beeline Brand) Siergei Anokhin.
Szef operatora powiedział, że Beeline implementuje program referencyjny o dużej skali częstotliwości (redystrybucja zasobu częstotliwości radiowej w celu jego bardziej wydajnego zastosowania), redystrybuując widmo za pomocą przestarzałych sieci 3G na rzecz bardziej nowoczesnego standardu LTE. Umożliwia to zwiększenie przepustowości sieci, zwiększenie prędkości transferu danych i poprawa jakości komunikacji.
Operator już przetwarzał w Moskwie, w regionie Moskwy i kilkudziesięciu regionach i będzie kontynuował tę pracę w tym roku w 18 podmiotach składowych Federacji Rosyjskiej. Według Beeline, dziś tylko 0,1 % urządzeń w sieci jest obsługiwanych tylko przez 3G – głównie tablety. Ponieważ większość nowoczesnych smartfonów obsługuje LTE, przejście do nowego standardu dla klientów jest niezauważone, zauważył Anokhin.
Powiedział także, że Beeline opatentowała nową metodę referencyjną-metodę planowania częstotliwości szachowej. Pozwala to zrekompensować deficyt zasobu częstotliwości podczas modernizacji sieci, co poprawia jakość komunikacji i wzrost szybkości transferu danych. Jednocześnie refarding jest dość długim procesem, ponieważ wymaga różnych testów, testów i certyfikacji, powiedział Anokhin. Dodał, że w 2025 r. Operator prawie podwoi inwestycje w rozwój powlekania i jakości komunikacji.
„Wszyscy operatorzy próbują iść w tym kierunku od 2018 roku. 3G jest wyczerpaną technologią ”, mówi Denis Kuskov, CEO Telecom Daily, zauważając, że w warunkach niedoboru zasobów częstotliwości ta miara jest szczególnie skuteczna.
Przede wszystkim ponowne uznanie dla konsumenta oznacza możliwość utrzymania lub zwiększenia średniej prędkości dostępu do mobilnego Internetu, powiedział niezależny analityk, autor kanału Telegram Abloud62, Alexei Boyko. W niektórych przypadkach refarding pozwala na przykład poprawić łączność powlekania w celu poprawy jakości usług wewnętrznych.