„Będę tym zbyt zajęty, żeby wyczekiwać TES VI”: film przedstawiający postępy w tworzeniu fanowskiego remake’u Morrowinda na silniku Skyrim
Zespół TESRenewal opublikował 27-minutowy film poświęcony Skywind, czyli nieoficjalnemu remake’owi The Elder Scrolls III: Morrowind na silniku The Elder Scrolls V: Skyrim. Autorzy opowiedzieli o postępie prac na przestrzeni trzech lat i podzielili się nowymi materiałami filmowymi z silnika.
Główne informacje z filmu:
autorzy stworzyli ponad 13 tysięcy materiałów 3D (85% wszystkich niezbędnych) – pozostało około 550 (głównie ubrania); prace nad grafikami koncepcyjnymi są ukończone w 98% – wszystkie obrazy, plakaty i ilustracje do książek w grze są już gotowe (w tym zupełnie nowe), ale wnętrza budynków domu Redoran wymagają jeszcze wykończenia; wiele regionów znajduje się już w fazie testowej, a ogólny postęp większości niedokończonych regionów wynosi 60%. Następne w kolejce jest około tysiąca kolejnych lokalizacji (miasta, osady, domy, sklepy, forty, jaskinie, grobowce i jurty);
efekty graficzne są kompletne dla 51 ze 105 zaklęć, a efekty pogodowe są ukończone w 95%; Animacje szkieletów ze Skyrim zostały zastosowane do stworzeń z Morrowind, ale w przypadku 15 z 44 potworów stworzą one unikalne. Oryginalne ruchy widać także podczas posługiwania się bronią i magią. Nowe animacje są ukończone w 25%;
zadania nie są po prostu przenoszone na nowy silnik – autorzy rozszerzają niektóre zadania, aby wypełnić luki w fabule i stworzyć nowe (na przykład dla przywódców frakcji i nowych umiejętności, takich jak kowalstwo). Dodano już dialogi dla wszystkich NPC-ów – w przygotowaniu pozostają jedynie kwestie dla kilku nowych postaci; Zadania głównego wątku fabularnego są całkowicie zadowalające, ale nie „dopracowane”, a zakończenie właśnie zaczęło być odkładane. Dostępny jest cały łańcuch misji Domu Telvanni, w większości – Dom Redoran, a linie Domu Hlaalu i Gildia Wojowników wymagają ulepszenia. Łącznie przełożono 352 z 490 zadań; odtworzono system pancerza z Morrowinda z 14 miejscami na wyposażenie (w Skyrim jest ich sześć); Z trzech tysięcy postaci, którym podkładano głosy, ponad dwa tysiące uzyskało głosy. Wszystkie linie są nagrywane przez prawdziwych ludzi – nie jest używana sztuczna inteligencja; Na ścieżkę dźwiękową napisano ponad 100 nowych kompozycji.
Prace nad modem trwają od 2011 roku, jednak obecna wersja (będąca pełnoprawnym remake’iem, a nie prostym portem) zaczęła powstawać dopiero w 2016 roku. Zdaniem entuzjastów przed nami jeszcze sporo pracy, ale finał „już pojawił się na horyzoncie”. Aby przyspieszyć proces, zespół poszukuje artystów zajmujących się projektowaniem odzieży 3D, animatorów, specjalistów od efektów wizualnych i osób z doświadczeniem w dodawaniu zasobów za pomocą zestawu do tworzenia. Możesz zgłosić chęć dołączenia do zespołu na oficjalnej stronie Skywind.
Pomimo tego, że autorzy nie określili daty premiery, wideo zainspirowało fanów – wielu ma nadzieję spędzić w Skywind setki i tysiące godzin. „Będę tym zbyt zajęty, aby czekać na The Elder Scrolls VI” – napisał GrandGoblin.
Tymczasem inni modderzy z TESRenewal kontynuują pracę nad remakiem The Elder Scrolls IV: Oblivion wykorzystującym silnik The Elder Scrolls V: Skyrim. Jego premiera planowana jest na rok 2025.