Tesla testuje obecnie usługę autonomicznej taksówki wyłącznie na swoich pracownikach w Stanach Zjednoczonych, mając nadzieję, że w przyszłym roku zaoferuje ją klientom w dwóch regionach kraju. Chiński gigant internetowy Baidu postanowił w tym tygodniu podkreślić, że jest w stanie wyprodukować seryjny samochód elektryczny RT6 z czwartym poziomem autonomii, wydając na jedno auto nie więcej niż 35 000 dolarów.
Baidu zademonstrował koncepcję takiej bezzałogowej taksówki półtora roku temu, ale w tym tygodniu współzałożyciel firmy Robin Li Yanhong powiedział, że RT6 jest obecnie jedynym masowo produkowanym pojazdem na świecie posiadającym autonomię na poziomie 4 SAE.
Przypomnijmy, że odpowiednia skala implikuje tylko sześć poziomów autonomii, zaczynając od zera, a czwarty w tej hierarchii znajduje się na przedostatnim miejscu. Uważa się, że automatyka pokładowa takiego samochodu w większości sytuacji drogowych pozwala mu poruszać się bez interwencji człowieka. Jednocześnie należy zapewnić zwykłe elementy sterujące w kabinie, znikają one dopiero na piątym, najwyższym poziomie autonomii.
Przemawiając na targach w Wuhan, założyciel Baidu odniósł się do poziomu zaawansowania głównego światowego konkurenta: „Tesla przedstawia inny plan technologiczny… Chciała przejść z poziomu drugiego na poziom czwarty, ale wciąż nad tym pracuje. To.”
Mieszkańcy Wuhan doskonale znają możliwości zrobotyzowanych taksówek Apollo Go, gdyż pracuje tam już znaczna liczba bezzałogowych prototypów. Ich obfitość i popularność wywołała nawet niezadowolenie lokalnych taksówkarzy, którzy zaczęli tracić pracę. Już w 2022 roku zarząd Baidu przewidywał, że podróż bezzałogową taksówką będzie o połowę tańsza od tradycyjnej. Kompleks FSD Tesli na razie odpowiada jedynie drugiemu poziomowi autonomii, ale już testuje go na ulicach Szanghaju i spodziewa się zaoferować go chińskim klientom w pierwszym kwartale 2025 roku.