Archer Aviation testowało własne akumulatory litowe poprzez upadek z wysokości – jest to niezbędne do przyszłej certyfikacji taksówek powietrznych
Baterie litowe są podatne na pożar w przypadku nieprawidłowego działania, użytkowania lub fizycznego uszkodzenia. Ma to wiele negatywnych konsekwencji w przypadku wypadków pojazdów elektrycznych i jest podwójnie niebezpieczne w przypadku awarii pojazdu elektrycznego. Dlatego wymagania dotyczące stabilności zestawów akumulatorów taksówek powietrznych są najbardziej rygorystyczne. W ramach przygotowań do certyfikacji FAA firma Archer Aviation zrzuciła z wysokości trzy baterie i zweryfikowała ich niezawodność.
Czteromiejscowe załogowe taksówki powietrzne Midnight są zasilane zastrzeżonymi akumulatorami Archer Olympus. Testy poszczególnych ogniw akumulatorowych do taksówek powietrznych firmy rozpoczęły się w 2021 roku. W 2022 roku firma rozpoczęła testowanie zespołów akumulatorów. Każdy z nich ma pojemność 142 kWh i wytwarza napięcie 800 V. Maksymalna moc wyjściowa bloków sięga 1,3 MW.
Podczas testu upadku bloki zostały zrzucone z wysokości 15 m. W sumie zrzucono trzy bloki o różnym poziomie naładowania: 0%, 30% i 100%. Każdy z nich wytrzymał uderzenie bez śladów uszkodzeń i po tym czasie pozostał sprawny.
Archer zamierza przekształcić podróże miejskie, zastępując 60–90 minut podróży samochodem 10–20-minutowymi lotami elektryczną taksówką powietrzną, które są bezpieczne, przyjazne dla środowiska, ciche i opłacalne. Pierwszym tego typu rozwiązaniem będzie Archer Midnight, który interesuje także Pentagon jako środek do prowadzenia operacji specjalnych. Ale to już inna historia.