Apple zdobyło jedną czwartą rynku smartfonów w ostatnim kwartale, podczas gdy Huawei nieoczekiwanie zwiększył dostawy o 60%

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Firma analityczna Omdia przedstawiła swój raport o stanie rynku smartfonów za rok 2022. Niedawno recenzowaliśmy podobny raport IDC, ale różnice w metodach obliczeń i źródłach informacji pozwalają nam zwrócić uwagę na inne cechy obecnego stanu tego rynku. Najmniej pod względem wysyłek stracił Apple w zeszłym roku, a nawet zwiększył swój udział w rynku do 25% w czwartym kwartale.

Apple od kilku lat oficjalnie nie publikuje statystyk dotyczących liczby sprzedanych smartfonów, ale Omdia zakłada, że ​​firma dostarczyła na rynek w ostatnim kwartale 74 miliony iPhone’ów, zwiększając wolumeny o 41,6%, głównie za sprawą premiery nowych modeli 14 stycznia. pokolenia. Apple udało się jednak wysłać rok temu 85 mln smartfonów, więc 13,3% spadek wysyłek w tym porównaniu można wytłumaczyć zarówno trudnościami makroekonomicznymi, jak i przerwami w produkcji starszych modeli iPhone’ów w fabryce w Zhengzhou zeszłej jesieni.

Taka dynamika pozwoliła Apple nie tylko zostać największym dostawcą smartfonów w ostatnim kwartale, ale także przejąć jedną czwartą światowego rynku. Warto zauważyć, że w zestawieniu rocznym wśród pierwszej dziesiątki producentów, najmniej pod względem dostaw smartfonów straciły marki Transsion (Tecno, Itel, Infinix) i Honor, które straciły odpowiednio 3,4% i 6,0%. Motorola również radziła sobie dobrze, notując spadek sprzedaży smartfonów o 10,4%, ale nie awansowała powyżej dziewiątego miejsca w czwartym kwartale.

Warto zauważyć, że Huawei zakończył kwartał ze wzrostem dostaw o 59,6% rok do roku, z 5 do 8 milionów, chociaż wszyscy pozostali producenci z pierwszej dziesiątki odnotowali ujemne wyniki. Podobno chińskiemu gigantowi udało się odbudować pod sankcjami i zorganizować dostawy swoich smartfonów w zwiększonych ilościach, choć o dawnej światowej czołówce już nawet nie można marzyć, a teraz produkty tej marki zadowalają się dziesiątym miejscem.

W całym 2022 roku Samsung pozostaje liderem z 259 milionami sprzedanych smartfonów, co nadal odpowiada spadkowi o 4,8% w porównaniu z 2021 rokiem. Apple jest zadowolony z drugiego miejsca z 231 milionami sprzedanych smartfonów, ale zmniejszył dostawy o zaledwie 1,3% i może zająć 19% rynku w porównaniu z 21% dla koreańskiego lidera. Chińska Xiaomi zamyka pierwszą trójkę z 13% udziałem w rynku i 152 milionami wysłanych smartfonów, ale odpowiada to spadkowi wysyłek o 20% w porównaniu z 2021 rokiem.

Honor, uważany za strażnika dziedzictwa Huawei w tym segmencie rynku, zakończył rok na siódmym miejscu w rankingu Omdia, ale udało mu się zwiększyć sprzedaż o 47,2% do 59 milionów sztuk. Bezpośrednio Huawei i cały rok zajęli dziesiątą pozycję z 2% udziałem w rynku i 28 milionami sprzedanych smartfonów, ale w tym przypadku wielkość sprzedaży spadła o 19,7% w porównaniu z 2021 rokiem.

Łącznie, według ekspertów firmy Omdia, w ubiegłym roku wszyscy uczestnicy rynku dostarczyli 1,207 miliarda smartfonów, co oznacza spadek o 9,9% w porównaniu do 1,34 miliarda smartfonów sprzedanych rok wcześniej. Eksperci IDC uważają, że dostawy spadły bardziej dramatycznie, o 11,3% do 1,206 miliarda sztuk.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz