Apple zamierza stworzyć własne inteligentne okulary – ruszył projekt Atlas mający na celu badanie inteligentnych okularów M**a i Snap
Apple zbada perspektywy wejścia na rynek inteligentnych okularów. W tym celu uruchomiony został projekt Atlas, który polega na zbieraniu opinii pracowników Apple na temat istniejących modeli inteligentnych okularów. Pomoże to Apple przeanalizować mocne i słabe strony urządzeń konkurencji i uwzględnić je przy opracowywaniu własnego produktu, który będzie w stanie konkurować z urządzeniami Meta✴ i innych liderów branży.
Projekt Atlas jest prowadzony przez zespół ds. jakości systemów produktów, będący częścią działu inżynieryjnego firmy Apple. W e-mailu wysłanym do wybranych pracowników centrali Apple w Cupertino zespół stwierdził, że testowanie i opracowywanie produktów, które każdy może pokochać, jest dla firmy ważne, dlatego poszukuje uczestników do badania inteligentnych okularów na rynku.
Organizowanie zamkniętych grup fokusowych i testów wewnętrznych to tradycyjne podejście Apple podczas przygotowań do stworzenia nowej kategorii produktów. Zazwyczaj firma polega na pracownikach, a nie na klientach, aby zachować prywatność swoich planów. Na przykład firma Apple przeprowadziła niedawno we wrześniu wewnętrzne testy aplikacji dla osób ze stanem przedcukrzycowym, która monitoruje poziom cukru we krwi i dietę.
Obecna inicjatywa Apple wskazuje na jego zainteresowanie stworzeniem własnego urządzenia w kategorii inteligentnych okularów. Wiadomo, że firma rozważała już możliwość wejścia na rynek gadżetów do noszenia, co mogłoby doprowadzić do konkurencji z Meta✴ i jej inteligentnymi urządzeniami. Nie należy jednak spodziewać się wprowadzenia na rynek własnych inteligentnych okularów Apple w nadchodzących latach, gdyż rozwój takich urządzeń wymaga czasu, poważnych zasobów technicznych i inżynieryjnych oraz innowacyjnych rozwiązań.
Projekt Atlas ma pomóc Apple zidentyfikować funkcje, które mogą mieć kluczowe znaczenie w przyszłym urządzeniu firmy, a także zbadać możliwe zastosowania dla niego. Takie badania pomogą firmie zidentyfikować technologie i możliwości, które pozwolą Apple odróżnić swoje urządzenie od konkurentów, takich jak Meta✴ i Snap, oraz dostosować je do różnych scenariuszy użytkownika.
W lutym Apple wprowadził na rynek zestaw słuchawkowy Vision Pro za 3499 dolarów, który otrzymał wysokie oceny za funkcjonalność podczas oglądania wideo i zadań zawodowych. Jednak jego wysoka cena i nieporęczność sprawiają, że to urządzenie jest niedostępne dla masowego konsumenta. Apple od dawna poszukiwało stworzenia lekkiej wersji zestawu słuchawkowego z elementami rzeczywistości rozszerzonej (AR), która nadawałaby się do noszenia na co dzień i mogłaby stać się alternatywą dla iPhone’a. Apple rozważa nawet opcję, w której większość obliczeń będzie wykonywana na iPhonie, co zmniejszy wagę zestawu słuchawkowego i zwiększy wygodę. Jednak liczne trudności techniczne spowalniają jego rozwój.
Wręcz przeciwnie, Meta✴ postawiła na bardziej przystępną opcję. We współpracy z Luxottica Group SpA firma stworzyła inteligentne okulary Ray-Ban za 299 dolarów, które choć nie obsługują pełnej rzeczywistości rozszerzonej (AR), umożliwiają nagrywanie wideo, odbieranie połączeń i dostęp do asystenta AI. Rozwiązanie to, pomimo ograniczonej funkcjonalności, zyskało popularność ze względu na prostotę i przystępną cenę.
Apple rozważa stworzenie inteligentnych okularów podobnych pod względem koncepcji do AirPods, z naciskiem na żywotność baterii, ulepszone czujniki i zaawansowaną technologię audio. Takie podejście pozwoliłoby zaoferować użytkownikom wygodne urządzenie o długim czasie działania, które mogłoby stać się pełnoprawnym elementem ich codziennego życia i wprowadzić do niego nowe funkcje.
Jednak konkurenci Apple aktywnie idą do przodu. Meta✴ i Snap zaprezentowały niedawno prototypy swoich okularów do rzeczywistości rozszerzonej, które mogą nakładać cyfrowe obrazy, wiadomości tekstowe i aplikacje na świat rzeczywisty. Chociaż urządzenia te są wciąż na etapie opracowywania i nie oczekuje się, że zostaną wprowadzone na rynek przez lata, firmy już zatrudniają programistów, aby przyspieszyć tworzenie aplikacji i treści dla ich nadchodzących produktów.