Jutro Apple uruchomi przedsprzedaż zestawu słuchawkowego do rzeczywistości mieszanej Vision Pro. Analitycy TrendForce przekonują, że jeśli popyt na urządzenie będzie wystarczająco wysoki, wielkość dostaw w 2024 roku może sięgnąć 500–600 tysięcy zestawów słuchawkowych. Firma nie ma wystarczającej ilości komponentów na więcej.
Po ogłoszeniu Vision Pro jednym z modnych trendów technologicznych stał się termin „przetwarzanie przestrzenne” – odnosi się on do możliwości interakcji z obiektami wirtualnymi tak naturalnie, jak z rzeczywistymi. Apple po raz kolejny potwierdziło swój status trendsettera w modzie technologicznej. Największymi czynnikami ograniczającymi rozwój Vision Pro są żywotność baterii, ograniczony zakres zastosowań i wysoka cena.
Urządzenie może być zasilane z sieci lub z przenośnego akumulatora. Nie ma jeszcze wielu gier dla Vision Pro, więc większość użytkowników będzie całkiem komfortowo pracować z połączeniem do sieci. Ale nawet z przenośnym akumulatorem gogle mogą pracować około dwóch godzin, co jest porównywalne z możliwościami innych popularnych systemów VR. Apple udostępniło programistom narzędzia umożliwiające tworzenie aplikacji, w tym dostosowywanie istniejącego oprogramowania do interfejsu platform wirtualnych. Dostępne jest także narzędzie UEVR umożliwiające portowanie gier opartych na Unreal Engine 4 i 5 do formatów rzeczywistości wirtualnej. Wraz ze wzrostem liczby zastosowań i biorąc pod uwagę lojalność konsumentów wobec marki Apple, zestaw słuchawkowy Vision Pro może znaleźć odpowiedź na rynku nawet w cenie 3500 dolarów. Jeśli firma wprowadzi budżetową wersję urządzenia, zainteresowanie konsumentów wzrośnie.
Jeśli odniesie sukces komercyjny, największym problemem Apple Vision Pro będzie ograniczony wolumen produkcji zestawu słuchawkowego, którego kluczowym elementem okazują się wyświetlacze Micro OLED. Są wykonane z ogniw TSMC i Sony, a wydajność wynosi zaledwie 50%, co oznacza, że koszt pary paneli Micro OLED wynosi 700 dolarów, a Sony będzie w stanie wyprodukować w tym roku tylko około 1 miliona sztuk. Dlatego Apple za priorytet uznał dywersyfikację dostawców. Wraz z Sony badana jest obecnie możliwość partnerstwa z chińskim gigantem branży Micro OLED, firmą SeeYA, która ma szansę zostać dodatkowym dostawcą już w trzecim kwartale 2024 roku.