Firma Apple ogłosiła rozszerzenie swojego programu napraw samoobsługowych. Oprócz produktów już zawartych, dodano smartfony iPhone 15 i komputery Mac z chipem Apple M2. Oprócz tego użytkownicy będą mogli skorzystać z firmowego oprogramowania diagnostycznego, które do tej pory było dostępne wyłącznie w sklepach Apple Store i autoryzowanych serwisach.
Dostęp do oprogramowania diagnostycznego Apple znacznie ułatwia rozwiązywanie problemów. Za jego pomocą można przetestować poszczególne elementy urządzenia, m.in. baterię, kamery, różne czujniki, eSIM itp. Wcześniej zwykli użytkownicy urządzeń firmy oraz nieautoryzowane serwisy nie mogli korzystać z oprogramowania diagnostycznego firmy, ale teraz jest to wymiana pieniędzy. Na tym etapie oprogramowanie Apple Diagnostics do urządzeń samonaprawiających się jest dostępne w Stanach Zjednoczonych, a w przyszłym roku będzie dostępne dla właścicieli urządzeń firmy w Europie. Należy zauważyć, że interakcja z oprogramowaniem wymaga pewnej wiedzy i umiejętności z zakresu naprawy urządzeń Apple.
Program samodzielnej naprawy rozszerza się o smartfony iPhone 15 i komputery Mac z procesorem Apple M2, w tym 14- i 16-calowy MacBook Pro, 15-calowy MacBook Air, Mac Mini, Mac Pro i Mac Studio. Ponadto program samodzielnej naprawy jest teraz dostępny w 24 dodatkowych krajach europejskich, w tym w Chorwacji, Danii, Grecji, Holandii, Portugalii i Szwajcarii. W sumie program naprawy samoobsługowej został obecnie rozszerzony na 35 produktów Apple i działa w 33 krajach.