Firma Apple ogłosiła dzisiaj premierę zaktualizowanych modeli tabletów iPad Air i iPad Pro, jednocześnie oficjalnie obniżywszy cenę iPada 10. generacji do 349 dolarów. Firma zaprzestała także produkcji iPada dziewiątej generacji, ostatniego tabletu z fizycznym przyciskiem Home.
Zaprezentowano aktualizacje dla całej rodziny tabletów iPad – od modeli budżetowych po flagowe. Głównym wydarzeniem w segmencie budżetowym była rewizja polityki cenowej. Podstawowy iPad 10. generacji kosztuje teraz znacznie mniej.
Podstawowy model iPada 10. generacji z 64 GB pamięci flash zaczyna się teraz od 349 dolarów, czyli o 100 dolarów mniej niż pierwotna cena w momencie rozpoczęcia sprzedaży pod koniec 2022 roku. W istocie Apple sformalizował spadek, który zaobserwowano już w sklepach detalicznych. Należy pamiętać, że jest to nadal nieco droższy iPad 9. generacji, którego zalecana cena zaczynała się od 329 dolarów.
iPad 10. generacji przyniósł nowy wygląd w duchu iPada Air i Pro, eliminując przycisk Home. Można zatem powiedzieć, że wraz z iPadem 9. generacji zakończyła się cała era. Ostatnim urządzeniem wyposażonym w te elementy był iPhone SE. Jednak stare iPady nadal można kupić w sklepach za około 249 dolarów. Dodajmy, że iPad 10. generacji, oprócz wersji 64 GB, dostępny jest w wersji 256 GB – teraz za 499 dolarów (również o 100 dolarów taniej od ceny wyjściowej).
Wraz z aktualizacją ceny budżetowego tabletu Apple wprowadziło nowe iPady Air i iPada Pro. Charakteryzują się jeszcze cieńszą konstrukcją, dużą wydajnością i ulepszoną funkcjonalnością. W szczególności iPad Air jest teraz dostępny w dwóch rozmiarach ekranu: 11 i 13 cali. iPad Pro zachował te same opcje przekątnej, ale dodał wyświetlacze OLED, nowy układ M4 i obsługę 5G (w modelach z łącznością komórkową).