Respawn Entertainment pokłada duże nadzieje w Apex Legends, mając pewność, że gra pozostanie aktualna przez wiele lat. W rozmowie z serwisem IGN dyrektor projektowy Evan Nikolich wyraził nadzieję, że Apex Legends „przetrwa 20 lat jak Counter-Strike”. Ale w tym celu musi pozostać samowystarczalna i wygodna dla graczy.
„Wszystkie systemy wewnętrzne muszą pozostać silne, interesujące i wygodne dla graczy z sezonu na sezon, nawet jeśli nie mamy czasu na dodawanie radykalnie nowej zawartości” — tak Nikolic widzi sekret długowieczności udanego projektu. W tym samym wywiadzie postanowił porównać rozwój Apex Legends z powstawaniem koszykówki jako tradycyjnego sportu.
„Koszykówka to moja ulubiona gra, która bardzo się zmieniła w ciągu zaledwie 100 lat” — wyjaśnił dyrektor ds. projektowania Apex Legends. „Więc przechodzimy teraz przez pierwsze pięć lat życia koszykówki, kiedy nie ma zegara czasu akcji, linii za trzy punkty i wielu innych rzeczy. Dodanie nowego materiału, nowej zawartości zajmie dużo czasu”.
Również dzisiaj, 15 lutego, najwyższa liczba graczy jednocześnie grających w Apex Legends na Steamie wyniosła 610 433, ustanawiając nowy rekord. Dotychczasowy najlepszy wynik sieciowej strzelanki to 511 tys. graczy – wynik poprawił się o prawie 100 tys.
Bezprecedensowy wzrost zainteresowania wieloosobową strzelanką Respawn Entertainment związany jest z premierą sezonu „Rampant”, który przeprojektował system klas i dodał tryb deathmatch. Co ciekawe, poprzedni szczytowy rekord sieciowy w Apex Legends został ustanowiony z podobnego powodu.
Źródła:
Baza danych Steama IGN