Analitycy obliczyli wydatki rosyjskich graczy na gry w 2024 roku i wymienili główne hity sprzedażowe

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Analitycy z internetowej szkoły tworzenia gier i grafiki komputerowej XYZ School udostępnili Vedomosti wyniki swojego badania dotyczącego wydatków rosyjskich graczy na koniec 2024 roku.

Według XYZ School całkowite wydatki rosyjskich użytkowników na gry komputerowe i mobilne w 2024 roku sięgnęły 173 miliardów rubli. To o 7,5% więcej niż w 2023 r. (161 mld).

W ramach badania specjaliści XYZ przebadali ponad 1000 osób (gracze obejmowały tych, którzy grają powyżej pięciu godzin tygodniowo) i ekstrapolowali wyniki na wszystkich rosyjskich graczy, których jest w kraju około 25 milionów.

Liderami sprzedaży były Black Myth: Wukong, Helldivers 2 (niesprzedawane w Rosji) i Warhammer 40,000: Space Marine 2. W ciągu zaledwie roku 67% graczy kupiło co najmniej jedną grę, a średnio użytkownicy kupili więcej niż trzy premiery .

Według współzałożyciela Vengeance Games, Konstantina Sachnowa, ze względu na duży udział szarego rynku rzeczywiste wyniki mogą być nieco wyższe. Szara strefa, według obliczeń XYZ i Game Forest, odpowiada za 35-36% całej sprzedaży.

Liczba ta jest tak wysoka ze względu na zachodnie ograniczenia, ale według Organizacji Rozwoju Przemysłu Gier Wideo (RVI) różnica ta się zmniejsza, m.in. ze względu na rosnącą popularność krajowych platform dystrybucyjnych, takich jak RuStore.

Ogólnie rzecz biorąc, zauważa dyrektor VK Play Alexander Mikheev, rynek powraca do wartości z 2021 roku (177 miliardów) i wykazuje dodatnią dynamikę. Strategy Partners i RVI przewidują wzrost branży do 257 miliardów rubli do 2030 roku.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz