Analitycy Morgan Stanley uważają, że wydawcy gier AAA odniosą korzyści z wprowadzenia sztucznej inteligencji do branży gier

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej wpływowym czynnikiem w branży gier. Według analityków Morgan Stanley, najwięcej na tym zyskają Xbox i PlayStation. Posiadacze platform są nie tylko odporni na potencjalne ryzyko związane ze sztuczną inteligencją, ale prawdopodobnie staną się głównymi kanałami dystrybucji narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Podczas gdy główni wydawcy gier AAA, tacy jak Ubisoft Entertainment SA, Nexon Co. i Take-Two Interactive Software Inc. odnotują niższe koszty i wyższe zyski, ale perspektywy dla mniejszych wydawców pozostają niepewne.

Sztuczna inteligencja w coraz większym stopniu penetruje branżę gier. Analitycy Morgan Stanley na czele z Matthew Costem uważają, że najbardziej oczywistymi beneficjentami wykorzystania sztucznej inteligencji będą platformy Microsoftu Xbox i Sony PlayStation. Do tej samej grupy beneficjentów zaliczają się firmy Unity Software Inc., Roblox Corp. i Tencent Holdings Ltd. Zdaniem ekspertów platformy te są nie tylko odporne na ryzyko zakłóceń w branży w związku z wprowadzeniem sztucznej inteligencji, ale prawdopodobnie staną się również kluczowymi kanałami rozpowszechniania narzędzi sztucznej inteligencji. Pozwoli im to utrzymać, a nawet wzmocnić swoją pozycję na rynku.

Sztuczna inteligencja oferuje nowe perspektywy na nowo zdefiniowania przestarzałych i zbędnych modeli biznesowych. „Nowe narzędzia oparte na sztucznej inteligencji radykalnie zmienią podejście do tworzenia gier” – podkreślają analitycy Morgan Stanley.

Jednak nie wszyscy wydawcy będą mogli w równym stopniu czerpać korzyści ze sztucznej inteligencji. Dla dużych wydawców gier AAA AI obniży koszty rozwoju i eksploatacji o 15%, ale jednocześnie zwiększy poziom konkurencji na rynku. Eksperci Morgan Stanley widzą jasny, wzrostowy scenariusz dla dużych wydawców gier AAA: mogą spodziewać się wzrostu zysków o 10% ze względu na niższe koszty.

Jednocześnie mniejsi wydawcy, tacy jak Playtika Holding Corp., odniosą mniejsze korzyści i mogą odczuć niższe bariery wejścia. W każdym razie sztuczna inteligencja jest już integralną częścią tej branży, a jej rola niewątpliwie będzie tylko rosnąć.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz