Amerykańskie organy regulacyjne mogą ukarać firmę Adobe wysoką grzywną za naruszenie uchwalonego w tym roku prawa. Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) rozpoczęła badanie praktyk firmy polegających na pobieraniu opłat za anulowanie subskrypcji jej usług.
Działalność Adobe jest sprawdzana pod kątem zgodności z ustawą Restoring Online Shopper Confidence Act (ROSCA), która została uchwalona w 2023 r. i nakłada na firmy obowiązek jasnego określenia warunków subskrypcji, w tym opłat za anulowanie, gdy konsument rejestruje się w celu skorzystania z usługi subskrypcyjnej . FTC złożyła już wcześniej skargę, w której zarzuciła Amazonowi naruszenie prawa ROSCA.
W swoim ostatnim zgłoszeniu na formularzu 8-K złożonym w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) firma Adobe potwierdziła, że FTC rozpoczęła dochodzenie. „Od czerwca 2022 r. współpracujemy z Federalną Komisją Handlu w odpowiedzi na wniosek o dochodzenie cywilne mające na celu uzyskanie informacji na temat naszych praktyk ujawniania informacji i rezygnacji z subskrypcji zgodnie z ustawą o przywracaniu zaufania klientów internetowych”. W listopadzie 2023 r. pracownicy FTC oświadczyli, że są upoważnieni do rozpoczęcia negocjacji w sprawie zgody w celu ustalenia, czy możliwe jest osiągnięcie porozumienia w sprawie ponownego rozpatrzenia sprawy. Uważamy, że nasze praktyki są zgodne z prawem i obecnie konsultujemy się z Federalną Komisją Handlu. Obrona lub wydanie wyroku w tej sprawie może skutkować znacznymi kosztami pieniężnymi lub karami i może mieć istotny wpływ na nasze wyniki finansowe i działalność” – oficjalnie przyznała firma Adobe. Na koniec roku obrotowego 2023 firma wykazała przychody na poziomie 19,41 miliarda dolarów i zysk operacyjny wynoszący 6,65 miliarda dolarów.