Chińscy producenci samochodów wybrali dość nietypową ścieżkę poprawy właściwości użytkowych akumulatorów trakcyjnych, co nie spodobało się wielu zachodnim konkurentom. Kontynuują udoskonalanie popularnych i tańszych akumulatorów LFP, zapewniając im obsługę szybkiego ładowania. Na przykład sedan ZEEKR 007 będzie w stanie uzupełnić 500 km rezerwy mocy w 15 minut.
Przypomnijmy, że pod skrótem LFP kryją się akumulatory litowo-jonowe bazujące na fosforanach żelaza. Są tańsze w produkcji od niklowo-kobaltowych i bezpieczniejsze z punktu widzenia zagrożenia samozapłonem, ale mają mniejszą gęstość magazynowania energii i są mniej odporne na ujemne temperatury podczas eksploatacji, choć zapewniają większy zasób życia pod względem liczby cykli ładowania i rozładowania. To chińscy producenci specjalizują się w masowej produkcji akumulatorów LFP, a odkąd na rynku pojazdów elektrycznych wybuchły wojny cenowe, w konkurencji decydujący stał się czynnik kosztowy. Nawet modele premium w końcu nie gardzą akumulatorami LFP, a elektryczny sedan ZEEKR 007, którego premiera ma nastąpić 27 grudnia, nie jest wyjątkiem.
Według Electreka akumulatory trakcyjne LFP własnej konstrukcji ZEEKR zastosowane w tym pojeździe elektrycznym w połączeniu z siecią pokładową o napięciu 800 V pozwolą sedanowi przywrócić do 500 km rezerwy mocy w zaledwie 15 minut. Inżynierowie macierzystej korporacji Geely wykonali również dobrą robotę, optymalizując konstrukcję akumulatora trakcyjnego i jego integrację ze strukturą mocy nadwozia, w wyniku czego sprawność akumulatora sięga 83,7%, czyli więcej wielu światowych przywódców. Zatem tylko dzięki rozmieszczeniu ogniw wewnątrz akumulatora udało się w dużym stopniu zrekompensować niską gęstość magazynowania ładunku w samych ogniwach. Według źródła nie trzeba było poświęcać bezpieczeństwa, ponieważ seria sześciu rygorystycznych testów wykazała, że akumulatory te spełniają najbardziej rygorystyczne wymagania bezpieczeństwa. W szczególności wniknięcie gwoździ w korpus akumulatora nie doprowadziło do jego pożaru. Ponadto ZEEKR twierdzi, że jego akumulatory LFP działają lepiej w temperaturach ujemnych zimą. Firma planuje wyposażyć modele, które pójdą za ZEEKR 007 w akumulatory nowej generacji.